Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 18:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.21 (162) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2132) |
![]() PAVLENCO (PIDLEAC), Mihaela. Modalităţi de corelare a conţinuturilor matematice cu elementele de limbaj plastic în cadrul activităţilor integrate desfăşurate în grădiniţă . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 188-194. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.3, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.21 | ||||||
Pag. 188-194 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The integrated approach to curricular contents come as a desideratum of the new curriculum for Early Education. The ways of integrating the curricular contents are miscellaneous and they depend on the competences of the teachers to harmoniously combine the teaching strategies and the contents of different domains of activity. Plastic education with its elements of plastic language blends harmoniously with all the mathematical contents developed in kindergarten. They provide a realm in which the child solves many problems encountered in real life. |
||||||
Cuvinte-cheie integration, mathematical representations, preschool age, plastic language, kindergarten |
||||||
|