Formation of research competences in future early education teachers
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
320 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 20:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:001.891 (1)
Educație (14391)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1149)
SM ISO690:2012
GÎNJU, Stela. Formarea competenței de cercetare la viitoarele cadre didactice de la nivelul educației timpurii. In: Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții, 24 iunie 2021, Chişinău. CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 22-31. ISBN 978-9975-46-558-8..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții 2021
Seminarul "Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții"
Chişinău, Moldova, 24 iunie 2021

Formation of research competences in future early education teachers

Formarea competenței de cercetare la viitoarele cadre didactice de la nivelul educației timpurii

CZU: 371.12:001.891

Pag. 22-31

Gînju Stela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

This article describes the evolution of research competence: from research behavior, research activity to competence. The author reports on the presence of research competence in the Curricula of the study programs in the field of early education, presenting the correlation between the European Qualifications Framework, the National Qualifications Framework and the National Professional Standards for teachers in early education. The article presents the disciplines, the internships through which the research competence is formed; the thematic axes of the master's and bachelor's theses; research developed by the associative environment.

În prezentul articol este descrisă evoluția competenței de cercetare: de la comportament de cercetare, activitate de cercetare până la competență. Autorul relatează despre prezența competenței de cercetare în Planurile de învățământ ale programelor de studii din domeniul educației timpurii, prezentând corelarea dintre Cadrul European al Calificării, Cadrul Național al Calificărilor și Standardele Profesionale Naționale pentru cadrele didactice din educația timpurie. În articol sunt prezentate disciplinele, stagiile de practică prin care se formează competența de cercetare; axele tematice ale tezelor de master și de licență; cercetări dezvoltate de mediul asociativ.

Cuvinte-cheie
research behavior, research activity, research competence,

comportament de cercetare, activitate de cercetare, competență de cercetare