Information security of consumers of financial services: international – legal aspect
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
335 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 12:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
366.46 (1)
Consumerism (156)
SM ISO690:2012
MENTUKH, Natalia, SHEVCHUK, Oksana. Information security of consumers of financial services: international – legal aspect. In: Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration: 4th International Conference, Ed. 4, 3-4 decembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, Ediția 4, Vol.1, pp. 28-34. ISBN 978-9975-3527-1-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration
Ediția 4, Vol.1, 2021
Conferința "Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration"
4, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2021

Information security of consumers of financial services: international – legal aspect

CZU: 366.46

Pag. 28-34

Mentukh Natalia, Shevchuk Oksana
 
West Ukrainian National University, Ternopil
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2022


Rezumat

The main information risks of consumers of financial services are analyzed in the article. Based on the analysis of the legislation of the European Union, the main types of guarantees for the protection of the rights of clients of financial institutions have been identified. Also, proposals were made to amend the legislation of Ukraine on the protection of information security of consumers of financial services. The purpose of this work is to identify the main types of state guarantees for the protection of information security of consumers of financial services and to establish their common features based on analysis of financial legislation of Ukraine and the European Union. The author concludes that the main tasks of building an effective system of protection of consumer rights of financial services are: legislative support of the state regulator to protect consumer rights, as well as strengthening the rules for disclosure to financial institutions, increasing information transparency, financial literacy, and consumer awareness. services and compliance with disclosure requirements in financial services markets, empowering consumers of financial services to obtain such services to ensure their free and appropriate choice. The state should introduce a ban at the legislative level on the practice of imposing services or their providers and supervise compliance with this rule by the relevant supervisory authorities.

Principalele riscuri informaționale ale consumatorilor de servicii financiare sunt analizate în articol. Pe baza analizei legislației Uniunii Europene au fost identificate principalele tipuri de garanții pentru protecția drepturilor clienților instituțiilor financiare. De asemenea, au fost făcute propuneri de modificare a legislației Ucrainei privind protecția securității informațiilor consumatorilor de servicii financiare. Scopul acestei lucrări este de a identifica principalele tipuri de garanții de stat pentru protecția securității informațiilor consumatorilor de servicii financiare și de a stabili caracteristicile comune ale acestora pe baza analizei legislației financiare a Ucrainei și a Uniunii Europene. Autorul concluzionează că principalele sarcini ale construirii unui sistem eficient de protecție a drepturilor consumatorilor de servicii financiare sunt: susținerea legislativă a autorității de reglementare de stat pentru protejarea drepturilor consumatorilor, precum și întărirea regulilor de dezvăluire către instituțiile financiare, creșterea transparenței informaționale, alfabetizare și conștientizarea consumatorilor. servicii și respectarea cerințelor de dezvăluire pe piețele serviciilor financiare, dând putere consumatorilor de servicii financiare să obțină astfel de servicii pentru a le asigura alegerea liberă și adecvată. Statul ar trebui să introducă o interdicție la nivel legislativ asupra practicii de a impune servicii sau furnizorilor acestora și să supravegheze respectarea acestei reguli de către autoritățile de supraveghere competente.

Cuvinte-cheie
information security, financial services market, consumer of financial services, guarantees of protection of rights, European Union, EU directive,

securitatea informaţiilor, piața serviciilor financiare, consumatorul de servicii financiare, garanții de protecție a drepturilor, Uniunea Europeană, Directiva UE