Articolul precedent |
Articolul urmator |
395 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 10:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942+615.851 (1) |
Psihologie (3516) |
Fizioterapie. Terapie fizică. Radioterapie. Alte tratamente terapeutice non-medicamentoase (299) |
SM ISO690:2012 PLATON, Inga, PLĂMĂDEALĂ, Victoria. Securitatea psihologică asigurată de modelul relațional de dezvoltare a inteligenței sociale și emoționale în procesul terapeutic integrativ. In: Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii , 29 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 122-136. ISBN 978-9975-46-564-9.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii 2021 | ||||||
Conferința "Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii " Chişinău, Moldova, 29 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942+615.851 | ||||||
Pag. 122-136 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Nevoile relaționale sunt nevoi unice pentru contactul interpersonal. Când nevoile relaţionale nu sunt satisfăcute, acestea devin mai intense şi sunt trăite fenomenologic ca un dor, gol, singurătate sâcâitoare, sau o urgență însoțită deseori de nervozitate. În abordarea integrativă un ţel major al oricărei forme de intervenţie psihologică este folosirea relaţiei terapeut -client, abilitatea de a crea un contact în prezent ca trambulină pentru satisfacerea relaţiilor cu alţi oameni şi un sens împlinit al sinelui. Terapeutul trebuie să fie deprins cu aceste nevoi de relaţionare şi să fie implicat prin validarea empatică a simţămintelor şi nevoilor şi să ofere siguranţă şi sprijin subiecţilor. Considerăm că un proces psihoterapeutic în abordarea integrativă facilitează dezvoltarea inteligenței sociale și emoționale, oferind un grad mare de flexibilitate, explorare și cercetare. Articolul de față va aborda atât aspectele teoretice, cât și elementele practice a modelului relațional de dezvoltare a inteligenței sociale și emoționale în procesul terapeutic integrativ. Astfel, vor fi determinați factorii ce pot influența dezvoltarea inteligenței sociale și emoționale, combinând cele mai recomandate metode ce ar optimiza acest proces de dezvoltare sau reparare a relațiilor din experiența trecută a clienților fortificând securitatea psihologică a actorilor implicați în procesul terapeutic |
||||||
Cuvinte-cheie securitate psihologică, model relational, inteligența socială și emoțională, alianța terapeutică, relația terapeutică, personalitatea terapeutului, psychological security, relational model, social and emotional intelligence, therapeutic alliance, therapeutic relation, therapist’s personality |
||||||
|