Importanța limbilor străine în contextul social actual
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
318 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-17 10:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811+303.446.2 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Limbi (3229)
Metode ale științelor sociale (176)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Nicoleta. Importanța limbilor străine în contextul social actual. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor filologice, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 3, pp. 206-208. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 3, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Importanța limbilor străine în contextul social actual

CZU: 37.016:811+303.446.2

Pag. 206-208

Ciobanu Nicoleta
 
Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare”, Argeș
 
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2022


Rezumat

Limba străină nu este doar un simplu instrument de comunicare, ci înseamnă și cultură, cunoașterea unei alte civilizații, acces la literatură și informație. În timp ce unii analiști spun că limba engleză devine limba internațională a afacerilor și a societății, nu a existat niciodată un moment mai bun pentru a învăța o limbă străină, cum ar fi limba germană, franceză sau japoneză. Odată cu dezvoltarea științei, tehnologiei și a globalizării economiei mondiale, comunicarea dintre diferitele culturi a devenit mai aproape și mai frecventă. Comunicarea interculturală a devenit una dintre temele societății moderne, care solicită din ce în ce mai mult predarea cu scopul cunoașterii unei culturi. Pentru a dobândi o bună competentă comunicativă interculturală, elevii ar trebui să dețină informații culturale în procesul lor de învățare a limbilor străine. Ei pot învăța și practica tiparele vieții cotidiene în cultura țintă prin participarea la activitățile orientate spre informare, pentru a cunoaște stilul de viață actual al culturii țintă și a compara acest stil de viață cu cel al propriului stil de viață, pentru a găsi asemănările și diferențele.

Foreign language is not only a simple communication tool, but also means culture, knowledge of another civilization, access to literature and information. While some analysts say that English is becoming the international language of business and society, there has never been a better time to learn a foreign language, such as German, French or Japanese. With the development of science, technology and the globalization of the world economy, communication between different cultures has become closer and more frequent. Intercultural communication has become one of the themes of modern society, which is increasingly demanding teaching in order to know a culture. In order to acquire good intercultural communication skills, students should have cultural information in their language learning process. They can learn and practice the patterns of daily life in the target culture by participating in information-oriented activities, to know the current lifestyle of the target culture and compare this lifestyle with that of their own lifestyle, to find similarities and differences.

Cuvinte-cheie
limbă străină, comunicarea interculturală, competență comunicativă interculturală, cultura țintă, cultura limbii materne,

foreign language, intercultural communication, intercultural communicative competence, target culture, mother tongue culture