Traiectoria dezvoltării epistemologice în educație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
255 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 19:55
SM ISO690:2012
BARCARI, Dina. Traiectoria dezvoltării epistemologice în educație. In: Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană: Studii inter și pluridisciplinare, Ed. Ediția a 4-a, 29-30 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția a 4-a, pp. 236-237. ISBN 978-9975-56-935-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană
Ediția a 4-a, 2021
Conferința "Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare"
Ediția a 4-a, Chişinău, Moldova, 29-30 octombrie 2021

Traiectoria dezvoltării epistemologice în educație

The trajectory of epistemological development in education


Pag. 236-237

Barcari Dina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Learning is a continuous process, and through the learning process, people acquire or build new knowled get that is evaluated implicitly or explicitly. Research in the field of education as an important field has emerged as a way of epistemological investigation of students’ intellectual development. Research into personal epistemology has been expanded into three broad categories: developmental perspective, personal epistemology, and alternative concepts of personal epistemology. The purpose of reviewing the three categories is to have a deep understanding of the construct of personal epistemology, how it was investigated, and how the models overlap. It will also be an overview of the epistemological implications for learning and teaching.