Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
513 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 18:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (953) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
SM ISO690:2012 CALARAŞ, Carolina. Fundamentele filosofice și psihologice ale fenomenului de dezvoltare personală ca proces existențial. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 18-23. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226318 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226318 | ||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 18-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se focalizează pe analiza ideilor filosofice și psihologice privind fenomenul de dezvoltare personală umană ca proces existențial. Autoarea explică geneza fenomenului din perspectiva filosofiei stoice și prezintă ideile centrale Articolul este publicat în cadrul Proiectului Fundamentarea paradigmei de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, cifrul proiectului: 20.80009.0807.45, din Programul de Stat 2020-2023, Proiectarea Strategică IV. Provocări societale, administrat de Agenția Națională pentru Cercetare și Dezvoltare din Republica Moldova. ale curentului filosofic privind structura personalității și calitățile umane. Se analizează ideile filosofice umaniste și existențialiste, acestea fiind corelate cu concepțiile psihologice umanistă, existențialistă, behavioristă și psihanalistă privind dezvoltarea personală, ale cărei dimensiuni se interpătrund, se completează și conturează aspectele generale ale vieții umane. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare personală, autoactualizare, nevoi personale, fundamente filosofice și psihologice, personal development, self-actualization, personal needs, philosophical and psychological foundations |
||||||
|