Incursiuni ale formării cadrelor didactice pentru diversitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
326 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 14:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (508)
Organizarea instruirii (561)
SM ISO690:2012
GEORGESCU, Patricia-Maria. Incursiuni ale formării cadrelor didactice pentru diversitate. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 115-120. ISBN 978-9975-56-934-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională"
Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021

Incursiuni ale formării cadrelor didactice pentru diversitate

CZU: 37.091

Pag. 115-120

Georgescu Patricia-Maria
 
Palatul Copiilor Râmnicu Vâlcea
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2022


Rezumat

Educating a variety population of students in state schools is a challenge for both experienced teachers and beginners. Projections on population migration suggest that in the coming years this goal will be even more difficult to address as students become more and more diverse and many of them will come from disadvantaged backgrounds. Preparing teachers to educate different students should be a major public policy concern in countries around the world. Despite initiatives to recruit candidates who are representative of students’ backgrounds and life experiences, it is very likely that most teachers entering the education system will continue to be from those with very different backgrounds and life experiences.