Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-08 14:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (508) |
Organizarea instruirii (561) |
![]() GEORGESCU, Patricia-Maria. Incursiuni ale formării cadrelor didactice pentru diversitate. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 115-120. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 115-120 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Educating a variety population of students in state schools is a challenge for both experienced teachers and beginners. Projections on population migration suggest that in the coming years this goal will be even more difficult to address as students become more and more diverse and many of them will come from disadvantaged backgrounds. Preparing teachers to educate different students should be a major public policy concern in countries around the world. Despite initiatives to recruit candidates who are representative of students’ backgrounds and life experiences, it is very likely that most teachers entering the education system will continue to be from those with very different backgrounds and life experiences. |
||||||
|