Delimitări conceptuale ale competenței de comunicare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
440 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 22:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.212.3:316.77 (1)
Educație (14391)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (791)
SM ISO690:2012
LOȚCU, Daniela. Delimitări conceptuale ale competenței de comunicare. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 159-164. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Delimitări conceptuale ale competenței de comunicare

CZU: 371.212.3:316.77

Pag. 159-164

Loțcu Daniela
 
Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”, Bacau
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2022


Rezumat

Conceptul de competenţă de comunicare a constituit in ultimele decenii nucleul a numeroase studii de specialitate şi interdisciplinare şi continuă să suscite un interes deosebit pentru specialiştii din diverse domenii datorită valorii sale, dar şi a confuziilor pe care le poate produce in procesul interpretărilor. Studiul abordează noţiuni teoretice privind competenţa de comunicare, identifică componentele sale, evocă modele comunicative. Este subliniat rolul şi responsabilitatea profesorului in dezvoltarea competenţelor de comunicare, precum şi unele aspecte relevante procesului de predare/învăţare a unei limbi străine care vor produce rezultate eficiente.

The concept of communication competence has been the nucleus of many specialized and interdisciplinary studies in recent decades and continues to arouse special interest for specialists in various fields due to its value, but also the confusion it can cause in the interpretation process. The study addresses theoretical notions regarding the competence of communication, identifies its components, evokes communicative models. The role and responsibility of the teacher in the development of communication skills is underlined, as well as some aspects relevant to the process of teaching / learning a foreign language that will produce effective results.

Cuvinte-cheie
competenţă de comunicare, model componenţial, performanţă, comportament conversaţional, situaţie de comunicare.,

communication competence, compositional model, performance, conversational behavior, communication situation.