Articolul precedent |
Articolul urmator |
426 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 13:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
658.8 (90) |
Vânzare. Desfacere. Marketing. Repartiție (89) |
SM ISO690:2012 GANGAN, Eugen. Marketingul întreprinderilor de comerţ cu amănuntul. In: Tezele celei de-a : 71-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, Ed. 71, 20 mai 2018, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2018, Ediția 71, T, p. 91. ISBN 978-9975-64-283-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a Ediția 71, T, 2018 |
||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor" 71, Chişinău, Moldova, 20 mai 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 658.8 | ||||||
Pag. 91-91 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate se referă la activitatea de marketing în ÎI „Ciocan Elena”, întreprindere de comerţ cu amănuntul. Scopul cercetărilor este de a găsi posibilităţi de implementare a instrumentelor de marketing în comerţul cu amănuntul realizat de ÎI „Ciocan Elena”. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: Analiza aspectelor teoretice a comerţului în general şi a celui cu amănuntul, în particular; Analiza activităţii de marketing în ÎI „Ciocan Elena”; Recomandarea unor direcţii de dezvoltare a activităţii de marketing, care ar permite eficientizarea întreprinderii. Cercetările au fost realizate la catedra „Marketing şi achiziţii” şi în ÎI „Ciocan Elena”, unde am realizat stagiu practic. În baza rezultatelor obținute s-a constatat, că comerţul cu amănuntul a devenit un sector economic dinamic, aparatul comercial cunoscînd profunde mutaţii pe toate planurile: metode de vînzare, forme de distribuţie, repartiţie geografică, managementul întreprinderilor etc. Se constată, că comerţul cu amănuntul este foarte sensibil şi vulnerabil la evoluţia mediului ambiant, dovedind însă o mare capacitate de a se adapta la noile condiţii ale pieţei. Această activitate este puternic influenţată de o multitudine de fenomene: unele care ţin de cumpărător (vârstă, puterea de cumpărare, modul de viaţă), altele generate de însăşi activitatea comercială (de ordin managerial, material şi comercial). Rolul marketingului în comerţ este unul major, iar entitatea analizată are un nivel insuficient de dezvoltare a marketingului. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: 1. Desi literatura de specialitate continuă să trateze comerţul cu amănuntul ca pe o componentă relativ minoră a sistemului de marketing, este clar că organizarea, tehnicile si mediul acestuia s-au modificat enorm în ultimii ani. Comertul cu amănuntul este dominat acum de firmele mari, eficiente, administrate de experți, cu orientare strategică de marketing. 2. ÎI „Ciocan Elena” are un nivel insufucient al activităţii de marketing. 3. Periodic de implicat în cercetare orală clienţii acesteia, pentru a scoate în evidenţă dorinţele acestora și pentru a complecta activitatea cu noi idei de marketing; 4. Este lăudabil că ÎI „Ciocan Elena” practică reduceri de preţ, însă clienţii nu sunt informaţi. Deacea ar fi bine de instalat o tablă suport în faţa magazinului, pe care să fie comunicate cu cretă produsele aflate în ofertă special. |
||||||
|