Dezvoltarea extensivă a marketingului: “Noi domenii şi aplicaţii”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
430 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 20:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138 (432)
Probleme generale ale comerțului. Piața (819)
SM ISO690:2012
ŞTEFÎRŢA, Sergiu. Dezvoltarea extensivă a marketingului: “Noi domenii şi aplicaţii”. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 85. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Dezvoltarea extensivă a marketingului: “Noi domenii şi aplicaţii”

CZU: 339.138

Pag. 85-85

Ştefîrţa Sergiu
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la dezvoltarea extensivă a marketingului în domenii şi aplicaţii noi. Scopul cercetării este de a determina modul de dezvoltare a marketingului în noi domenii şi aplicaţii a societăţii moderne. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: 1. determinarea principalelor domenii de dezvoltare a marketingului. 2. determinarea noilor aplicaţii în practica de marketing. Cercetările au fost realizate la catedra Marketing şi Achiziţii. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: metoda de analiză şi observare. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că marketingul este într-o dezvoltare permanentă în deferite sectoare. În agricultură implementarea marketingului a condus la apariţia, în Europa, a trei curente paralele a agriculturii intensive: biodinamic, organic şi ecologic. În agricultura ecologică dezvoltarea marketingului este cea mai vizibilă. Datorită creşterii constante a cererii, piaţa ecologică din UE s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani cu o rata de creştere de 9 % în 2011. În perioada 2000-2012, suprafaţa totală utilizată pentru producţia ecologică a crescut cu 6,7 % pe an, în medie, ajungînd la aproximativ 9,6 milioane de hectare, ceea ce reprezintă 5,4 % din suprafaţa agricolă totală utilizată în UE. Economia a suferit o schimbare fundamentală sub influenţa tehnologiei şi a globalizării. Datorită internetului, şi mai mult comerţului liber orice companie poate concura acum pe orice piaţă. Această reţea globală va fi de o importanţă crescîndă pntru cercetările de piaţă şi punerea în aplicare a altor domenii de activitate de marketing. În primul rînd, ne referim la cercetarea de piaţă, căutarea de clienţi şi parteneri, realizarea de campanii de publicitate, promovare vânzări, punerea în aplicare a relaţiilor publice, etc. Astăzi, printr-un marketing inteligent companiile încearcă să profite de noi oportunităţi pentru a-şi întări legăturile cu clienţii, cu partenerii şi cu întreaga lume. Folosind mijloace de informare adresate unui public bine definit, mesajele transmise către public au acum o altă consistenţă. Sunt folosite metode noi de comunicare precum videoconferinţe, software special pentru automatizarea vînzărilor etc. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: Cu cît marketingul este într-o permanentă dezvoltare entităţile economice trebuie să aplice noi metode şi aplicaţii ca să poată rezista pe piaţă. În urma aplicării noilor tehnologii firmele au o capacitate mai mare de a concura şi de a extinde influenţa sa pe piaţa, ceea ce duce la o majorarea profitului.