Articolul precedent |
Articolul urmator |
430 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 20:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.138 (432) |
Probleme generale ale comerțului. Piața (819) |
SM ISO690:2012 ŞTEFÎRŢA, Sergiu. Dezvoltarea extensivă a marketingului: “Noi domenii şi aplicaţii”. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 85. ISBN 978-9975-64-283-5.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a 2017 | ||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor" Chişinău, Moldova, 20 mai 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 339.138 | ||||||
Pag. 85-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate se referă la dezvoltarea extensivă a marketingului în domenii şi aplicaţii noi. Scopul cercetării este de a determina modul de dezvoltare a marketingului în noi domenii şi aplicaţii a societăţii moderne. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: 1. determinarea principalelor domenii de dezvoltare a marketingului. 2. determinarea noilor aplicaţii în practica de marketing. Cercetările au fost realizate la catedra Marketing şi Achiziţii. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: metoda de analiză şi observare. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că marketingul este într-o dezvoltare permanentă în deferite sectoare. În agricultură implementarea marketingului a condus la apariţia, în Europa, a trei curente paralele a agriculturii intensive: biodinamic, organic şi ecologic. În agricultura ecologică dezvoltarea marketingului este cea mai vizibilă. Datorită creşterii constante a cererii, piaţa ecologică din UE s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani cu o rata de creştere de 9 % în 2011. În perioada 2000-2012, suprafaţa totală utilizată pentru producţia ecologică a crescut cu 6,7 % pe an, în medie, ajungînd la aproximativ 9,6 milioane de hectare, ceea ce reprezintă 5,4 % din suprafaţa agricolă totală utilizată în UE. Economia a suferit o schimbare fundamentală sub influenţa tehnologiei şi a globalizării. Datorită internetului, şi mai mult comerţului liber orice companie poate concura acum pe orice piaţă. Această reţea globală va fi de o importanţă crescîndă pntru cercetările de piaţă şi punerea în aplicare a altor domenii de activitate de marketing. În primul rînd, ne referim la cercetarea de piaţă, căutarea de clienţi şi parteneri, realizarea de campanii de publicitate, promovare vânzări, punerea în aplicare a relaţiilor publice, etc. Astăzi, printr-un marketing inteligent companiile încearcă să profite de noi oportunităţi pentru a-şi întări legăturile cu clienţii, cu partenerii şi cu întreaga lume. Folosind mijloace de informare adresate unui public bine definit, mesajele transmise către public au acum o altă consistenţă. Sunt folosite metode noi de comunicare precum videoconferinţe, software special pentru automatizarea vînzărilor etc. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: Cu cît marketingul este într-o permanentă dezvoltare entităţile economice trebuie să aplice noi metode şi aplicaţii ca să poată rezista pe piaţă. În urma aplicării noilor tehnologii firmele au o capacitate mai mare de a concura şi de a extinde influenţa sa pe piaţa, ceea ce duce la o majorarea profitului. |
||||||
|