Semnificaţia etichetării produselor alimentare în procesul industrializării pieţelor de achiziţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
486 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 00:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
658.62 (13)
Organizare și practică în comerț. Mărfuri. Servicii (28)
SM ISO690:2012
BORŞ, Maria. Semnificaţia etichetării produselor alimentare în procesul industrializării pieţelor de achiziţii. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 82. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Semnificaţia etichetării produselor alimentare în procesul industrializării pieţelor de achiziţii

CZU: 658.62

Pag. 82-82

Borş Maria
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la studiul procesului de etichetare, care reinclude totalităţile menţiunilor , indicaţiilor, mărcilor , imaginilor sau simbolurilor referitoare la produsul alimentar, care se indică pe orice ambalaj, document afiş etichetă etc. Scopul cercetării este de a scoate în evidenţă semnificaţia etichetării produselor în general, şi în procesul de achiziţii, în particular. Etichetarea are menirea de a da consumatorilor informaţiile necesare, suficiente şi verificabile Totodată importanţa etichetării produselor agroalimentare prevede informarea cu privire la mărfurile în cauză, produsului în corespundere cu cerinţele consumatorului şi riscurile posibile. Legislatia contemporană la nivel global prevede că marcarea se aplică direct pe ambalaj şi trebuie să fie vizibilă, lizibilă şi durabilă chiar şi în cazul în care ambalajul este deschis. Conform regulamentului adoptat la 25 octombrie 2011 de Consiliul si Parlamentul ,etichetele alimentelor trebuie să continue obligatoriu:• Denumirea alimentului; • Lista ingredientelor; • Cantitatea din anumite ingrediente sau categorii de ingrediente. Conform. art.8; • Cantitatea netă; • Data limită de consum; • Condiţiile de depozitare sau de folosire; • Denumirea comercială, sediul producătorului şi al distribuitorului; • Locul de origine sau de provenienţă a alimentului; •Instrucţiuni de utilizare; • Menţiune pentru identificarea lotului; • Menţiuni suplimentare de etichetare pe grupe de produse. Informaţiile de pe etichetă nu trebuie să ducă în eroare consumatorii la achiziţionarea produselor în privinţa:caracteristicilor alimentului , naturii, compoziţiei ,cantităţii ,durabilităţii, originii precum şi a metodelor de fabricaţie sau atribuiri de efecte sau de proprietăţile care acestea nu le posedă. Ca mijloc de comunicare între producatori , comercianti si consumatori , componenta informationalestetica a produselor poate contribui considerabil la cresterea competitivitatii acestora şi a capacităţii concurenţiale a firmelor cu rezultate positive în plan financiar Ca concluzie putem menţiona că este important să ştim să ne folosim de informaţiile date de către producătorul produsului alimentar înainte de a-l cumpăra atât pentru binele nostru cât şi a producătorului deoarece cu toţii consumăm produse alimentare zilnic, dar cu sau fară voia noastră omitem să citim informaţiile de pe etichetă, dar pentru acest mic amănunt riscăm să ne punem viaţa în pericol . Cu atît mai mult, în condiţiile industrializării pieţelor este de strictă necesitate elaborarea conţinutului informaţional al etichetării. Ca propuneri putem menţiona că în acest sens, este necesară şi educarea consumatorului în scopul valorificării mesajului informaţional transmis prin sistemul de etichetare, prin conştientizarea efectului pe care alimentul îl are pe propria sa piaţă iar producătorii şi comercianţii de produse alimentare trebuie să-şi reconsidere şi să-şi modeleze strategia şi politica managerială pentru a răspunde noilor exigenţe privind etichetarea produselor alimentare, exigenţelor privind protecţia consumatorului, criteriilor şi normativelor de performanţă internaţională.