Analiza politicii de preţ a întreprinderii pe piaţa produselor agricole (în baza datelor S.R.L. „Agroplopi”, s. Plop, raionul Donduşeni)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
316 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 18:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.438:5.02(478) (1)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1508)
MATEMATICĂ. ȘTIINȚE NATURALE (12641)
SM ISO690:2012
MAXIM, Olga. Analiza politicii de preţ a întreprinderii pe piaţa produselor agricole (în baza datelor S.R.L. „Agroplopi”, s. Plop, raionul Donduşeni). In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 81. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Analiza politicii de preţ a întreprinderii pe piaţa produselor agricole (în baza datelor S.R.L. „Agroplopi”, s. Plop, raionul Donduşeni)

CZU: 338.438:5.02(478)

Pag. 81-81

Maxim Olga
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la analiza metodelor de stabilire ale preţurilor în întreprinderi pe pieţele produselor agricole ale Republicii Moldova. Scopul cercetărilor este studierea elaborării politicii de preţ în cadrul întreprinderii agricole, şi identificarea metodei optime de stabilire a preţului în funcţie de situaţiile pieţei. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: 1.Analiza surselor bibliografice de specealitate; 2.Studierea politicii de marketing a întreprinderii S.R.L „Agroplopi”şi în special a politicii de preţ; 3.Analiza schimbărilor de preţ ce au loc pe piaţa produselor agricole; 4.Formularea unor concluzii şi recomandări în legătură cu cercetarea realizată. Cercetările au fost realizate în întreprinderea S.R.L.„Agroplopi”, s. Plop, r-ul. Donduşeni. Au fost folosite următoarele metode de cercetare tradiţionale de birou, monografice, bazate pe gândirea logică. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat influenţa mediului intern şi extern de marketing asupra elaborării politicii de preţ şi asupra luării deciziei de stabilire a strategiei de preţ pe termen scurt şi lung precum şi semnificaţia caracterului sezonier al producerii produselor agricole în stabilirea nivelului preţurilor acestora; a fost demonstrată influenţa costurilor de producere şi a preţurilor concurenţei asupra stabilirii propriei politici de preţ. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: l.Politica de preţ a întreprinderii este orientată în special după costurile de producere, dar aceasta nu este tocmai cea mai oportună metodă de stabilire a preţurilor pentru întreprindere; 2.Ar fi bine venit pentru întreprindere de a avea un specialist în marketing care să elaboreze strategii de preţ adoptate la schimbările pieţei pe care aceasta activează. 3. Pentru stabilirea unui preţ competitiv, atât pentru consumatori cât şi pentru întreprindere, este necesară luarea în calcul şi a cererii, şi a preţurilor concurenţilor nu doar a costurilor.