Activitatea de deservire a clienţilor în cadrul unităţilor de alimentaţie publică (în baza datelor SRL "Marnicoli", or. Călăraşi)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
682 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 16:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
640.45:658.6(478) (1)
Tipuri de gospodărie (59)
Organizare și practică în comerț. Mărfuri. Servicii (28)
SM ISO690:2012
LEAHU, Gheorghe. Activitatea de deservire a clienţilor în cadrul unităţilor de alimentaţie publică (în baza datelor SRL "Marnicoli", or. Călăraşi). In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 78. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Activitatea de deservire a clienţilor în cadrul unităţilor de alimentaţie publică (în baza datelor SRL "Marnicoli", or. Călăraşi)

CZU: 640.45:658.6(478)

Pag. 78-78

Leahu Gheorghe
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la activitatea de deservire a clienţilor în cadrul unităţilor de alimentaţie publică. Scopul cercetării constă în studierea problemelor şi oportunităţilor în prestarea serviciilor de restauraţie, cît şi activitatea de deservire a clienţilor în cadrul unităţilor de alimentaţie publică. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: studierea conceptului şi importanţei servirii clienţilor în cadrul unităţilor de alimentaţie; prezentarea generală a regulilor de etică şi de tehnică a servirii consumatorilor; caracteristica generală şi economică a întreprinderii SRL „Marnicoli”; analiza activităţii de marketing din cadrul întreprinderii SRL „Marnicoli”; descrierea activitatăţii de deservire a clienţilor în cadrul unităţilor de alimentaţie publică în SRL "Marnicoli". Cercetările au fost realizate în cadrul entităţii economice SRL „Marnicoli” şi la catedra “Marketing şi Achiziţii”. În elaborarea cercetării s-au utilizat o serie de metode de cercetare economică, racordate la specificul fenomenelor abordate pe parcursul îndeplinirii tezei de licenţă ca: analiza economică, sinteza, inducţia, deducţia, metodele comparative. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că servirea clienţilor cu preparate culinare şi băuturi, în unităţile de alimentaţie publică constituie un element de evaluare a gradului de civilizaţie a unei societăţi. Asigurarea unei baze tehnico-materiale, necesare pregătirii şi servirii hranei în unităţi specializate, permite realizarea unei producţii culinare diversificate care să satisfacă cele mai diversificate dorinţe ale populaţiei. Restaurantul Marnicoli ofera posibilitatea organizarii unor mese festive, cocktail-uri, dineuri, aniversari, banchete, nunti, etc. Restaurantul nostru va pune la dispozitie pe langa o sala principala de 160 de locuri, si un bar de zi de 36 de locuri in care se pot organiza petreceri restranse. In acelasi timp personalul nostru va sta la dispozitie facandu-va sa va simtiti ca acasa. În activitatea practică a restaurantului Marnicoli s-au generalizat mai multe metode de servire: serviciul indirect, direct, serviciul la gheridon, serviciul la farfurie, autoservirea, bufetul rece. În concluzie putem menţiona că operaţiile de cea mai mare importanţă ce se efectuează în unitatea publică de alimentaţie SRL Marnicoli, constau în manipularea obiectelor de servire pentru ca preparatele şi băuturile solicitate să fie consumate, să ajungă la dispoziţia consumatorilor, dândule posibilitatea să le ingereze cu un efort cât mai redus şi într-un climat de destindere. Aceste operaţii se realizează în mai multe moduri, diferenţiate de caracteristicile fizice, chimice şi tehnologice ale preparatelor şi băuturilor, numărul persoanelor servite, timpul destinat de consumatori pentru servirea mesei, volumul cerinţelor şi preferinţelor culinare, momentul desfăşurării servirii hranei, gradul de calificare a personalului de serviciu şi de dotare a unităţii cu obiectele de servire etc. Servirea preparatelor culinare şi a băuturilor se face într-un mod perfect respectând toate normele si regulile de servire a consumatorilor. Deasemenea preparatele culinare cât şi băuturile sunt prezentate de către personalul restaurantului , iar dacă clinetul nu este hotarât în servire, el este ajutat primind sfaturile si recomandarile de catre personal .Ospătarul este principala forţa de vânzare a unei unităţi de alimentaţie.