Reclama şi poziţionarea produselor pe piaţă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
432 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 10:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659(478) (2)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389)
SM ISO690:2012
CEBOTARU, Mihaela. Reclama şi poziţionarea produselor pe piaţă. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 74. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Reclama şi poziţionarea produselor pe piaţă

CZU: 659(478)

Pag. 74-74

Cebotaru Mihaela
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la reclamă şi la poziţionarea produselor pe piaţă. Scopul cercetărilor este de a determina importanţa poziţionării pe piaţă ca componentă a mixului de marketing în dezvoltarea strategică a întreprinderii. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: -de a determina care este conceptul de publicitate, avantajele şi dezavantajele acesteia; -de a indica care sunt tacticile şi strategiile de poziţionare a produselor într-un magazin. Cercetările au fost realizate la catedra Marketing şi Achiziţii. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: metoda de analiză şi observare. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că reclama este activitatea de promovare a imaginii unei firme sau a ofertei sale, prin transmiterea de ştiri referitoare la aceasta, cu ajutorul mijloacelor de informare. Există o multitudine de mijloace şi tehnici al căror scop imediat este acela de a atrage atenţia consumatorilor asupra unui produs sau serviciu, urmărind influenţarea acestora în vederea achiziţionării şi folosirii produsului sau serviciului respectiv. Printre avantajele reclamei se enumeră: are un rol de regularizator între cerere şi ofertă; contribuie la vânzarea în masă; are rol de argumentare, pentru a-l face pe consumator să cumpere. Dezavantajele reclamei sunt reprezentate prin: costul ridicat care grevează în mod direct preţul de cost; tratează consumatorul ca pe un subdezvoltat intelectual, ca pe un naiv; accelerează cu bună ştiinţă ieşirea din uzul de întrebuinţare a unor articole care ar mai putea să aducă prin folosire mari servicii utilizatorilor. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: afacerea va rămîne atractivă şi va avea o rentabilitate înaltă atîta timp cît se va îndeplini planul de vînzări şi se va asigura o creştere a lui. Pentru aceasta întreprinderea trebuie să utilizeze intensiv cele mai moderne tehnici de marketing, să depună un efort financiar pentru a convinge consumatorul de prestarea serviciilor la cel mai inalt nivel. Supravieţuirea înseamnă strategie de diferenţiere. Succesul companiei stă în punctual care o diferenţiază de concurenţă şi care reprezintă unicitatea produsului propus sau serviciului prestat.