Articolul precedent |
Articolul urmator |
432 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 10:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
659(478) (2) |
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389) |
SM ISO690:2012 CEBOTARU, Mihaela. Reclama şi poziţionarea produselor pe piaţă. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 74. ISBN 978-9975-64-283-5.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a 2017 | ||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor" Chişinău, Moldova, 20 mai 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 659(478) | ||||||
Pag. 74-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate se referă la reclamă şi la poziţionarea produselor pe piaţă. Scopul cercetărilor este de a determina importanţa poziţionării pe piaţă ca componentă a mixului de marketing în dezvoltarea strategică a întreprinderii. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: -de a determina care este conceptul de publicitate, avantajele şi dezavantajele acesteia; -de a indica care sunt tacticile şi strategiile de poziţionare a produselor într-un magazin. Cercetările au fost realizate la catedra Marketing şi Achiziţii. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: metoda de analiză şi observare. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că reclama este activitatea de promovare a imaginii unei firme sau a ofertei sale, prin transmiterea de ştiri referitoare la aceasta, cu ajutorul mijloacelor de informare. Există o multitudine de mijloace şi tehnici al căror scop imediat este acela de a atrage atenţia consumatorilor asupra unui produs sau serviciu, urmărind influenţarea acestora în vederea achiziţionării şi folosirii produsului sau serviciului respectiv. Printre avantajele reclamei se enumeră: are un rol de regularizator între cerere şi ofertă; contribuie la vânzarea în masă; are rol de argumentare, pentru a-l face pe consumator să cumpere. Dezavantajele reclamei sunt reprezentate prin: costul ridicat care grevează în mod direct preţul de cost; tratează consumatorul ca pe un subdezvoltat intelectual, ca pe un naiv; accelerează cu bună ştiinţă ieşirea din uzul de întrebuinţare a unor articole care ar mai putea să aducă prin folosire mari servicii utilizatorilor. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: afacerea va rămîne atractivă şi va avea o rentabilitate înaltă atîta timp cît se va îndeplini planul de vînzări şi se va asigura o creştere a lui. Pentru aceasta întreprinderea trebuie să utilizeze intensiv cele mai moderne tehnici de marketing, să depună un efort financiar pentru a convinge consumatorul de prestarea serviciilor la cel mai inalt nivel. Supravieţuirea înseamnă strategie de diferenţiere. Succesul companiei stă în punctual care o diferenţiază de concurenţă şi care reprezintă unicitatea produsului propus sau serviciului prestat. |
||||||
|