Planificarea achiziţiilor de mărfuri şi materiale în unităţile agricole în baza datelor entităţii GŢ “Doina Ioana”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
231 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-06 00:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
631.153:658.7(478) (1)
Conducerea și organizarea fermelor (488)
Cumpărare. Aprovizionare. Procurare. Conducerea stocurilor (55)
SM ISO690:2012
BUCŞANU, Dan. Planificarea achiziţiilor de mărfuri şi materiale în unităţile agricole în baza datelor entităţii GŢ “Doina Ioana”. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 71. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Planificarea achiziţiilor de mărfuri şi materiale în unităţile agricole în baza datelor entităţii GŢ “Doina Ioana”

CZU: 631.153:658.7(478)

Pag. 71-71

Bucşanu Dan
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la desfăşurarea procesului de planificare a achiziţiilor de mărfuri şi materiale în cadrul entităţiiGŢ “Doina Ioana”. Scopul cercetării este identificarea metodelor de planificare a achiziţiilor de mărfuri şi materiale utilizate în cadrul entităţii GŢ “Doina Ioana” şi determinarea eficienţei economice a folosirii acestor metode. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective:•identificarea mărfurilor şi materialelor de care are nevoie entitatea;•determinarea cantităţilor de mărfuri şi materiale care sunt necesare pentru asigurarea procesului de producţie agricolă;•determinarea capacităţilor depozitelor în care urmează să fie stocată marfa;•identificarea furnizorilor; identificarea metodei de achiziţie. Cercetările au fost realizate la catedra “Marketing şi Achiziţii”. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: metoda abstracţiei ştiinţifice, metoda logică, metoda economico-matematică. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că în cadrul entităţii GŢ “Doina Ioana” pentru determinarea necesarului de mărfuri şi materiale se utilizează metoda de calcul direct. Această metodă este cea mai simplă şi asupra rezultatului nu influenţează realizările progresului tehnicoştiinţific. Întreprinderea utilizează această metodă pentru determinarea consumului de motorină pentru realizarea lucrărilor mecanizate, consumului de material semincier,consumului de îngrăşăminte minerale, consumul de soluţii de tratament fitosanitar. Pentru a determina necesarul materiale este necesar de cunoscut din timp norma de consum hectar şi suprafaţa terenului agricol care este necesară de prelucrat. Determinînd necesarul de mărfuri şi materiale conform acestei metode şi scăzînd din acestea ceea ce a rămas în depozit entitatea î-şi crează baza de mărfuri şi materiale care va asigura continuitatea procesului de producţie agricolă. S-a constat că entitatea achiziţionează mărfurile şi materialele pe fiecare categorie în parte de la unii şi aceiaşi furnizori aproape în fiecare an schimbînd unii furnizori de la an la an. Mărfurile şi materialelor sunt achiziţionate de la furnizori în dependenţă condiţiile pa care ei le oferă, unii furnizori pot deveni permanenţi. În activitatea de achiziţie a mărfurilor şi materialelor entităţii GŢ “Doina Ioana” principala metodă folosită este metoda prin contract direct.Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: în gospodăria ţărănească GŢ “Doina Ioana” pentru determinarea necesarului de mărfuri şi materiale metoda calcului direct este bine venită deoarece pentru o entitate de talie mică utilizarea tehnologiilor experimentale este foarte costisitoare iar experienţa de lucru a demonstrat dea lungul anilor eficienţa acestei metode. Entitatea GŢ “Doina Ioana”trebuie să achiziţioneze mărfurile şi materialele nu de la unii si aceiaşi furnizoi pentru evitarea gradului de dependenţă de acesta. Propunem ca entitatea să angajeze un specialist cu studii superioare economice în domeniul administrării achiziţiilor şi marketingului care va cerceta piaţa, va identifica furnizorii, va asigura relaţii strînse cu aceştia, va negocia condiţiile contractelor. De asemenea studiile de marketing vor ajuta la selectarea potenţialilor clienţi deci şi la prognozarea preţurilor şi planificarea venitului din vînvări.