Organizarea achiziţiilor publice prin licitaţie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
361 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 13:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
658.7.01(478) (2)
Cumpărare. Aprovizionare. Procurare. Conducerea stocurilor (55)
SM ISO690:2012
BERLINSCHI, Alina. Organizarea achiziţiilor publice prin licitaţie. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 69. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Organizarea achiziţiilor publice prin licitaţie

CZU: 658.7.01(478)

Pag. 69-69

Berlinschi Alina
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la analiza de achizitii publice prin licitaţie . Scopul cercetărilor constă în analiza si evaluarea procesului de desfăşurare a licitaţiilor în administraţia publică. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective:•studierea termenilor utilizaţi în procedura de licitaţie, dispoziţii generale;•organizarea licitaţiilor, deschiderea ofertelor, examinarea, evaluarea si compararea lor;• evaluarea etapelor desfăşurării licitaţiilor, comisia de licitaţi, condiţiile de participare. Cercetările au fost realizate în cadrul catedrei Marketing şi Achiziţii. Au fost folosite următoarele metode de cercetare ca: analiza, metoda comparativă, metoda deducţiei, metoda inducţiei. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că : Licitaţia deschisă – reprezintă procedura competitivă de atribuire a contractului de achiziţie publică. Se desfăşoară, de regulă, într-o singură etapă. Orice operator economic cu statut de întreprinzător, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică, are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice, cu excepţia cazurilor când autoritatea contractantă achiziţionează obligatoriu servicii indigene conform listei aprobate anual de către Guvern. Deschiderea ofertelor, examinarea, evaluarea şi compararea lor este o etapă ce ţine de competenţa şi responsabilitatea grupului de lucru pentru achiziţii publice a autorităţii contractante. Examinarea, evaluarea şi compararea ofertelor se efectuează fără participarea ofertanţilor sau a reprezentanţilor acestora. La licitaţie pot participa: a) persoane fizice şi juridice din Republica Moldova; b) persoane fizice şi juridice străine integral private, apatrizii, în condiţiile legii; c) asociaţii ale persoanelor specificate în lit. a) şi b). Contractul se consideră încheiat la data semnării acestuia de către părţi şi intră în vigoare din momentul înregistrării lui la Agenţie sau Trezorerie, după caz. Dacă ofertantul câştigător nu a semnat contractul de achiziţie sau nu a prezentat asigurarea solicitată a executării contractului, autoritatea contractantă este în drept să respingă oferta şi să selecteze o altă ofertă câştigătoare dintre ofertele rămase în vigoare. În concluzie putem menţiona că organizarea licitaţiei bazate pe preţuri descrescătoare are loc prin comunicarea unui preţ maxim de pornire, licitatorul anunţând apoi preţuri din ce in ce mai mici până în momentul când se face prima oferta care are ca efect adjudecarea mărfii la acel preţ, ceea ce e foarte benefic.