Elemente esențiale în comunicarea nonverbală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
751 88
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 14:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
82.02 (6)
Școli, curente și mișcări literare (3)
SM ISO690:2012
FULGA, Cristina. Elemente esențiale în comunicarea nonverbală. In: Tezele celei de-a : 72-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, 25 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2019, p. 113. ISBN 978-9975-64-308-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2019
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
Chişinău, Moldova, 25 mai 2019

Elemente esențiale în comunicarea nonverbală

CZU: 82.02

Pag. 113-113

Fulga Cristina
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Retorica este arta de a convinge un auditoriu, prin argumentaţie bogată, riguroasă, pusă în valoare de un stil ales şi un limbaj strălucitor, plăcut, agreabil; ansamblul regulilor care ajută la însuşirea acestei arte. Obiectul artei oratorice ca știință este măiestria materializării gândurilor și sentimentelor într-un monolog oral public ce are drept menire să le transmită ascultătorilor un volum anumit de cunoștințe, să le formeze convingerile respective și să-i facă să rămână satisfăcuți de acest contact verbal. Această lucrare are scopul de a explica noțiunea de comunicare nonverbală evidenţiind elementele esenţiale ale acesteia. Comunicarea nonverbală este cumulul de mesaje, care nu sunt exprimate prin cuvinte şi care pot fi decodificate, creând înțelesuri. Comunicarea nonverbală implică procese de codare și decodare, conștiente și inconștiente. Codarea reprezintă activitatea de generare de informații prin expresii faciale, gesturi și posturi ale corpului. Informațiile codate folosesc semnale care ar putea fi considerate ca universale. Decodarea reprezintă interpretarea informațiilor din senzațiile transmise de comunicator. Comunicarea nonverbală este direct legată de: postură, mișcare, gesturi, mimică etc. Mimica, întocmai ca și gestica, poate fi de mai multe tipuri: mimica extrem de flexibilă; mimica inertă; mimica monotonă; mimica mixtă; mimica violenței și agresivității; mimica satisfacției; mimica durerii; mimica curiozității; mimica seriozității; mimica falsității etc. Avantaje ale comunicării nonverbale şi paraverbale: cel mai important avantaj se referă la expresivitate, de exemplu, intonaţia si înalţimea vocii poate să sugereze mesaje diferite ale aceluiaşi cuvânt. G.Bernard Shaw spunea că există 1000 de feluri de a spune „da” şi 100 de feluri de a spune „nu”; mijloacele extralingvistice de expresivitate – gesturile, mimica, postura – însoţesc formele comunicării verbale, antrenând întreaga personalitate; facilitează comunicarea, o completează cu o componentă afectivă, persuasivă sau ludică; dispune de spontaneitate şi mare viteză de comunicare; nu se poate imagina nici un fel de comunicare eficientă în absenţa unor componente extraverbale. Dezavantaje ale comunicării nonverbale: nu poate fi utilizată în procesele de comunicare a unor conţinuturi complexe fără să fie utilizată şi comunicarea verbală; în condiţiile excesului de gesticulaţie, mesajul poate fi alterat, reacţia fiind de respingere sau negare a conţinutului transmis. Bineînțeles că toate formele de comunicare sunt importante și se condiționează reciproc, iar pentru o comunicare eficientă și completă sunt necesare atât mijloace de comunicare verbale, cât și nonverbale, paraverbale.