Dezvoltarea vitezei la elevii din clasa a III-a prin folosirea jocurilor de mişcare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
532 75
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-04 20:01
SM ISO690:2012
POTOP, Larisa. Dezvoltarea vitezei la elevii din clasa a III-a prin folosirea jocurilor de mişcare. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 101-103. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Dezvoltarea vitezei la elevii din clasa a III-a prin folosirea jocurilor de mişcare

Development of „speed” motor skill through the use of motion games in the 3rd grade students


Pag. 101-103

Potop Larisa
 
Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Actualitatea. Această lucrare îşi propune să scoată în evidență maniera în care jocurile de mişcare influențează copilul din perspectiva impactului şi rolului jocurilor de mişcare în dezvoltarea calităţii motrice – viteza, în raport cu metodele şi mijloacele clasice din punct de vedere psihic și social.
Scopul studiului este de a demonstra eficacitatea jocurilor de mişcare în dezvoltarea psiho-motrică a elevilor din ciclul primar - clasa a-III-a.
Metodele de cercetare folosite: studiul bibliografic, observaţia pedagogică, experimentul pedagogic, metoda testelor, metoda statistico-matematică și a reprezentării grafice a datelor. Studiul s-a desfăşurat la Şcoala Gimnazială Nr. 162 din Sectorul 1, Bucureşti. În cadrul studiului au participat 51 de elevi, aceştia fiind împărţiţi într-o grupă de control cu 26 de elevi şi una de experiment cu 25 de elevi. În organizarea studiului s-a respectat eşalonarea unităţilor de învăţare, planul calendaristic şi proiectarea unităţii de învăţare la începutul anului şcolar 2018-2019. Probe de control: alergare de viteză pe 30m și naveta 5x5m. Pentru dezvoltarea calităţii motrice “viteza”, la grupa experiment s-au utilizat jocuri de mişcare adaptate vârstei şi atent selecţionate pentru dezvoltarea formelor de manifestare: viteza de deplasare, viteza de reacţie.
Constatări şi rezultate: la proba de alergare 30m se evidențiază la fetele din grupa de control (GC), (n = 12) o îmbunătățire cu 0.14 sec (6.53 sec) la testarea finală (TF) iar la grupa experimentală (GE) (n = 10) – cu 0.2 sec (6.38 sec) la TF; la băieții din GC (n= 14) o îmbunătățire cu 0.13 sec (6.37 sec), iar la grupa experimentală (n = 15) - cu 0.2 sec (6.29 sec) la TF. La proba naveta 5x5m: la fetele din GC se evidențiază o îmbunătățire cu 0.06 sec (6.12 sec) la TF, iar la GE – cu 0.10 sec (6.07 sec) la TF; la băieții din GC - o îmbunătățire cu 0.08 sec (5.77 sec) la TF iar la cei din GE – cu 0.09 sec (5.73 sec) la TF. În urma testărilor efectuate, s-a constatat o evoluție mai bună, atât la fetele, cât și la băieții din grupa experimentală, efect al aplicării jocurilor de mișcare în cadrul lecțiilor de educație fizică.
Concluzii şi recomandări. Prin utilizarea jocurilor de mişcare în cadrul orelor de educaţie fizică şi sport, elevii se implică mai mult şi mai activ, ei reuşesc să înţeleagă mai bine mecanismele supuse învăţării, sunt conştienţi de greşelile pe care le fac şi le remediază rapid. Însă ceea ce este mai important, afară de toate aceste aspecte, este că elevul nu priveşte activitatea fizică drept un lucru ce trebuie făcut, ci ca o modalitate de a se juca împreună cu ceilalţi colegi.
Acest studiu experimental demonstrează eficienţa utilizării jocurilor de mişcare în lecţia de educaţie fizică şi sport. Recomandăm tuturor profesorilor de educaţie fizică şi sport nu numai să aleagă mijloacele din jocuri de mişcare, dar să încerce să schimbe percepţia elevilor privind activitatea fizică.



Actuality. This paper intends to highlight the influence of motion games on the child in terms of impact and role of these motion games in the development of the “speed” motor skill compared to the classic methods and means from mental and social point of view.
Purpose. The study is meant to prove the motion games effectiveness for the psychomotor development of primary school students (3rd grade).
Methods of research: bibliographic study, pedagogical observation, pedagogical experiment, method of tests, statistical – mathematical and data graphical representation method. The study was conducted in the Secondary School No 162 of Bucharest, 1st district and included 51 students, divided into two groups: control group - 26 students and experimental group - 25 students. The study took into consideration the scheduling of the learning units, the calendar planner and the learning unit design at the beginning of 2018-2019 school year. Fitness tests: 30m speed run and 5x5m shuttle run. For the “speed” motor skill development, the experimental group used motion games adapted to the age and carefully selected to enhance the forms of manifestation – movement speed, reaction speed.
Findings and results: in the 30m run test event, the girls of the control group (CG), (n = 12) had an improvement by 0.14 sec (6.53 sec) in the final testing (FT) while the experimental group (EG) (n = 10) – an improvement by 0.2 sec (6.38 sec) in FT; the boys of the CG (n= 14) had an improvement by 0.13 sec (6.37 sec) while the experimental group (n = 15) - by 0.2 sec (6.29 sec) in FT. In the 5x5m shuttle run event: the CG girls of the improved by 0.06 sec (6.12 sec) in FT while the EG – an improvement by 0.10 sec (6.0 7sec); the CG boys – an improvement by 0.08 sec (5.77 sec) in FT while the EG boys – by 0.09 sec (5.73 sec). These tests revealed a better evolution of both girls and boys in the experimental group, as a result of motion games using in the physical education classes.
Conclusions and recommendations. When the motion games are used during the physical education and sport classes, the students get more and more involved, they succeed to better understand the mechanisms submitted to learning, they are aware of their own mistakes and correct them rapidly. But, most importantly, apart from all these aspects, is that the student does not regard physical activity as something to be done, but as a way to play with the other schoolmates.
This experimental study proves the efficiency of using the motion games in the class of physical education and sport. We recommend to all teachers of physical education and sport not only to choose the means of motion games, but to try changing the perception of the students regarding the physical activity.



Cuvinte-cheie
educaţie fizică și sport, ciclu primar, viteza, jocuri de mişcare, probe de control,

physical education and sport, primary cycle, Speed, motion games, fitness test