Articolul precedent |
Articolul urmator |
314 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-11 15:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
630*7(478) (1) |
Silvicultură (331) |
SM ISO690:2012 CROITORU, Olga. Implicațiile marketingului în dezvoltarea fondului forestier și asigurarea performanței ecologice în Republica Moldova. In: Tezele celei de-a : 72-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, 25 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2019, p. 108. ISBN 978-9975-64-308-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a 2019 | ||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor" Chişinău, Moldova, 25 mai 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 630*7(478) | ||||||
Pag. 108-108 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pe parcursul ultimilor 40 de ani în Republica Moldova suprafaţa solurilor erodate s-a majorat cu 283,4 mii ha sau cu cca. 7086 ha în fiecare an. Aceasta constituie 14,4 % din suprafaţa terenurilor cu destinaţie agricolă. În prezent (la nivelul anului 2018) sunt supuse pericolului eroziunii 1,86 milioane ha sau 55% din suprafaţa totală a republicii. Suprafaţa sumară a terenurilor agricole erodate este de cca. 880 mii ha sau 40% din fondul agricol. Dintre acestea, 57% (504,7 mii ha) sunt terenuri slab erodate, 30% (259 mii ha) – moderat erodate şi 13% (114 mii ha) – puternic erodate. În acest sens, este de necesitate protejarea acestora prin dezvoltarea fondului forestier. Scopul cercetării este de a scoate în evidenţă semnificaţia marketingului pentru dezvoltarea fondulului forestier cu implicaţii asupra asigurării performanţei ecologice a Repiblicii Moldova. Modalităţile de creştere a suprafeţelor acoperite cu vegetaţie forestieră sunt: împădurirea terenurilor degradate în pante pentru o agricultură eficientă; înfiinţarea de perdele forestiere de protecţie a cursurilor de apă şi căilor de comunicaţie, a culturilor agricole împotriva factorilor climatici dăunători şi pentru protecţia antierozională a terenurilor în pantă, etc.;crearea de noi păduri pe terenurile cu folosinţe agricole. Instrumentele marketingului mix, prin care este promovată politica de marketing, inclusiv şi in domeniul forestier, creează patru diviziuni, bazate pe patru piloni: - produsul, înteles ca ansamblu coerent de avantaje şi funcţii aduse consumatorului; - prețul, înţeles ca pachet de strategii prin care se decide nivelul şi structura preţului final; - plasamentul, definit de canale, rețele și circuite de distribuție, logistică; - promovarea, comunicarea, definită prin mesajele transmise către ținte, canalele de comunicare ale mesajelor și metodele de promovare. Pentru domeniul supus investigaţiei marketingul înseamnă a acționa pe piață, dezvoltând produse și servicii, distribuindu-le astfel încât consumatorul să le poată găsi la locul și în perioada potrivită, în cantitățile și la prețuri corespunzătoare puterii lui de cumpărare. O modalitate de a adăuga valoare resurselor forestiere este oferirea celei mai largi game de produse cu valoare comercială în păduri și apoi sprijinirea comunităților forestiere și societatății în general, să ia în considerație cel mai mare avantaj posibil al resurselor întreprinderilor forestiere prin îmbunătățirea colectării, prelucrării și oferirea produselor într-o formă mai atractivă. Este important pentru a face factorii de decizie conștienți de oportunitățile oferite de alte produse decât lemnul, pentru a permite o abordare mai armonioasă la conservarea resurselor forestiere, gestionarea și utilizarea lor și să contribuie astfel la dezvoltarea durabilă și protecția mediului în ansamblu. Ar fi oportun de dezvoltat turismul forestier în paralel cu activitatea de manufacturat. Acestea şi altele ar contribui la dezvoltarea fondului forestier, creşterea veniturilor în sectorul investigat şi prin aceasta – asigurarea dezvoltării durabile a societăţii |
||||||
|