Dezvoltarea industriei turistice a Republicii Moldova prin utilizarea instrumentelor de marketing
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
324 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 14:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48(478) (62)
Turism (534)
SM ISO690:2012
CREŢU, Cristian. Dezvoltarea industriei turistice a Republicii Moldova prin utilizarea instrumentelor de marketing. In: Tezele celei de-a : 72-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, 25 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2019, p. 106. ISBN 978-9975-64-308-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2019
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
Chişinău, Moldova, 25 mai 2019

Dezvoltarea industriei turistice a Republicii Moldova prin utilizarea instrumentelor de marketing

CZU: 338.48(478)

Pag. 106-106

Creţu Cristian
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Cercetările realizate in domeniul dat au permis scoaterea in evidenţă a unor probleme: turismul intern și receptor este insuficient dezvoltat, competitivitatea internațională a industriei turismului rămâne a fi una scăzută, imaginea turistică a țării este insuficient promovată, imaginea turistică a țării este insuficient promovată. Potrivit statisticilor Organizației Mondiale a Turismului, industriei turismului îi sunt specifice următoarele caracteristici: turismul are o contribuție superioară unei cote de 10% la Produsul Intern Brut mondial; turismul utilizează aproximativ 8% din forța de muncă mondială, adică aproximativ 210 milioane de persoane; activitatea turistică se desfășoară continuu, 365 de zile pe an și 24 de ore pe zi; turismul are cea mai mare contribuție la realizarea veniturilor din impozite și taxe. Turistul în prezent este tot mai informat și mai pretențios, urmăreşte să obțină cât mai mult pe seama cheltuielilor sale turistice, nu intenționează sub nici o formă să devină un instrument aducător de venituri pentru țara de destinație turistică. În alegerea unei destinații turistice, turistul va lua în considerare întreaga ofertă de care el poate beneficia și va opta pentru acea țară, care va fi prielnică pentru el din punctul de vedere al ofertei diversificate, a raportului preț-calitate, a satisfacției sale morale și psihologice. Mai mult de 80 la sută din destinaţiile turistice sunt amplasate în mediul rural. Conform unui clasament al celor mai frecventate destinaţii din Republica Moldova elaborat de Asociaţia de Dezvoltare a Turismului în Moldova, pe primul loc este mun. Chişinău. Urmează traseele viti-vinicole, sunt populare şi mănăstirile. Mai puţin cunoscute ca şi destinaţii turistice sunt pensiunile agroturistice (un număr de peste 50 de pensiuni agroturistice aşteaptă vizitatori pe perioada întregului an). Peste 500 de destinaţii turistice necesită investiţii pentru a fi puse în valoare. Acest lucru este posibil fie prin achiziţionarea acestora de către persoane care vor să investească în servicii de turism, fie prin alocarea de resurse din cadrul administraţiilor publice locale sau printr-un parteneriat public-privat. Formele prioritare ale turismului practicate în ultimul deceniu în Republica Moldova sunt turismul rural, vitivinicol, cultural, de sănătate şi frumuseţe. În opinia noastră, ca forme de agrement care pot fi practicate în Republica Moldova sunt:  drumeție;  vânătorie și pescuit sportiv;  ciclism;  sporturi nautice pe râuri și lacuri;  sporturi extremale: parașutism, delta-planerism, baiking;  speleo-turism;  hipism și plimbarea cu căruța;  recoltarea roadei în zonele rurale;  activități culturale și divertisment organizate de colectivele artistice din regiunea turistică vizitată;  activități sportive;  confecționarea obiectelor din artizanat la meșterii populari. Astfel de servicii nu cer investiţii costisitoare, dar sunt bine apreciate de turişti datorita petrecerii active a timpului liber, ceea ce sporește gradul de satisfacţie resimţit în urma consumării acestor servicii.