Current marketing trends in the scientific medical library
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
542 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 10:43
SM ISO690:2012
GHEORGHIŢĂ, Angela. Current marketing trends in the scientific medical library. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 502. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Current marketing trends in the scientific medical library

Tendințe actuale de marketing în biblioteca științifică medicală


Pag. 502-502

Gheorghiţă Angela
 
Biblioteca Ştiinţifică Medicală a USMF „Nicolae Testemiţanu”
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2021


Rezumat

Background. SML needs a greater visibility as information resource and user awareness of the services and products provided. In e-marketing efforts, SML must increase the application of digital media according to the 7P. Objective of the study. Approaching and re-evaluating the marketing culture in the BSM, studying the marketing content based on current trends in the world. Objective: Analysis of marketing content, digital marketing perspectives at SML. Material and Methods. In order to fulfill the research, a documentary study was carried out in scientific databases, repositories and institutional sites to help identify the sources regarding the innovative marketing tools and technologies in the info-documentary institutions. Both the scientific documentation method and the questionnaire method (disseminated within the BSM) were applied. Results. The Medical Scientific Library is a remarkable institution in the academic information and library space of the Republic of Moldova. The marketing activity is carried out by most librarians who have skills and abilities to apply traditional and modern marketing technologies. The services provided to users stand out for their quality, diversity, quantity and visibility. Participating in projects and developing partnerships benefits the library and its users by investing in librarians' knowledge, donations and sponsorships. Conclusion. Planning, monitoring, adapting marketing in the light of new trends: context analysis, forecasting demand, opportunities and challenges, evaluating the results will inevitably increase the efficiency and maintain the positive image of the SML.

Introducere. BȘM are nevoie de o mai mare vizibilitate în calitate de instituție infodocumentară şi de sensibilizarea utilizatorilor, privind serviciile şi produsele furnizate. În eforturile de e-marketing, BȘM trebuie să augmenteze aplicarea mijloacelor digitale în funcție de cei 7P. Scopul lucrării. Abordarea şi reevaluarea culturii de marketing în BȘM, studierea conținutului de marketing bazat pe tendințele actuale din lume. Obiective: Analiza conținutului de marketing, perspectivele de marketing digital la BȘM. Material și Metode. Pentru realizarea cercetării a fost efectuat studiul documentar în baze de date științifice, depozite și site-uri instituționale în vederea identificării surselor privind instrumentele și tehnologiile inovative de marketing în instituţiile infodocumentare. Au fost aplicate metoda de documentare științifică și metoda chestionarului (diseminat în cadrul BȘM). Rezultate. Biblioteca Științifică Medicală este o instituţie remarcabilă în spațiul academic informaţional şi biblioteconomic din Republica Moldova. Activitatea de marketing este desfăşurată de majoritatea bibliotecarilor, care posedă competenţe și abilități de aplicare a tehnologiilor tradiționale și moderne de marketing. Serviciile furnizate utilizatorilor se remarcă prin calitate, diversitate, cantitate și vizibilitate. Participarea în proiecte și dezvoltarea parteneriatelor avantajează biblioteca și utilizatorii ei, prin investiții în cunoştinţele bibliotecarilor, donaţii şi sponsorizări. Concluzii. Planificarea, monitorizarea, adaptarea marketingului la noile tendinţe: analiza contextului, prognozarea cererii, a oportunităților și provocărilor, evaluarea rezultatelor va creşte indispensabil eficiența și menținerea imaginii pozitive a BȘM

Cuvinte-cheie
library, digital marketing, 7P, information products and services,

biblioteca, marketing digital, 7P, produse şi servicii informaţionale