Aspecte privind activitatea editorială în RSSM drept vector de promovare al mijloacelor de informare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
445 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 15:53
SM ISO690:2012
ŢÎBULAC-CIOBANU, Mariana. Aspecte privind activitatea editorială în RSSM drept vector de promovare al mijloacelor de informare. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 167-172. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Aspecte privind activitatea editorială în RSSM drept vector de promovare al mijloacelor de informare

Aspects regarding the editorial activity in the MSSR as an axis for promotion of the media


Pag. 167-172

Ţîbulac-Ciobanu Mariana
 
Institutul de Istorie
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2021


Rezumat

Activitățile editoriale au fost privite de autoritățile RSSM drept un adevărat fenomen cultural, un potențial purtător de istorie, de idei și concepții fie în foavoarea, fie împotriva statului. Dar cenzura prin care a trecut aceasta după 1940, din partea statului, și-a lăsat amprenta asupra istoriei tiparului cărții, dar și al presei la toate etapele de evoluție istorică a acestora. Articolul de față vine să arate că activitatea editurilor în această perioadă constituie obiectul unor importante elemente de promovarea a ideologiei statului și a valorilor existente prin intermediul mijloacelor de informare în masă.

The editorial activities were seen by the MSSR authorities as a real cultural phenomenon, a potential bearer of history, ideas and conceptions either for or against the state. But the censorship it went through after 1940, on the part of the state, left its mark on the history of the printing of the book, but also of the press at all stages of their historical evolution. This article shows that the activity of publishing houses during this period, is the subject of important elements for promoting the ideology of the state and existing values through the media.

Cuvinte-cheie
editură de carte, mass-media, literatură, tipografie, RSSM,

book publishing, media, literature, printing, MSSR