Benefits of the Third Space and the Intercultural Competence Development of Students
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
232 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-19 14:10
SM ISO690:2012
MACOVEI, Daniela. Benefits of the Third Space and the Intercultural Competence Development of Students. In: 3rd Central and Eastern European LUMEN, 8-10 iunie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura LUMEN, 2017, pp. 150-151. ISBN 978-973-166-461-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
3rd Central and Eastern European LUMEN 2017
Conferința "3rd Central and Eastern European LUMEN"
Chişinău, Moldova, 8-10 iunie 2017

Benefits of the Third Space and the Intercultural Competence Development of Students


Pag. 150-151

Macovei Daniela
 
"Dunarea de Jos" University of Galati
 
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2021


Rezumat

Not only did globalization expand the limits of traveling and contact between different cultures of the world, but it also posed the question of what is needed for good interaction. What the present paper is concerned with is the set of abilities that are needed in students in order to initiate, maintain and end a profitable act of communication with people belonging to a different culture from theirs. These skills are gathered under the umbrella of intercultural communication competence which has begun to gain ground due to its acknowledged importance in almost any professional context and consequently started to be ignited in students for quite a while. The intent of this preparation process is obviously efficient communication which also hints at, actually needing to go through a third space in order to attain its effectiveness. The theory of the third space is an innovative conceptualization of an alternative encompassing personal and public space, with a plus of friendliness over the two.

Globalizarea nu doar ca şi-a extins limitele călătoriilor şi contactelor dintre diferitele culturi ale lumii, dar a ridicat şi problema a ceea ce este necesar pentru o bună interacţiune. Prezentul articol supune atenţiei setul de abilităţi necesare studenţilor pentru a iniţia, întreţine şi încheia un act profitabil de comunicare cu persoane aparţinând unei culturi diferite de a lor. Aceste abilităţi sunt adunate sub umbrela competenţei comunicării interculturale, care a început să câştige teren datorită importanţei sale recunoscute în aproape orice context profesional şi, prin urmare, a început să fiedezvoltată în studenţi de ceva timp. Intenţia acestui proces de pregătire este, evident, o comunicare eficientă, care indică, de fapt, necesitatea de a trece printr-un al treilea spaţiu pentru a-şi atinge eficacitatea. Teoria celui de-al treilea spaţiu este o conceptualizare inovatoare a unei alternative care cuprinde atât spaţiul personal, cât şi public, cu un plus de prietenie în plus faţă de cele două.

Cuvinte-cheie
culture, I.C.C., education, third space, conflict