Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învăţământului primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
578 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 21:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:373.3 (1)
Educație (14391)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
SM ISO690:2012
FLUIERAR, Valentina. Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învăţământului primar. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 62-69. ISBN 978-9975-76-312-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învăţământului primar

CZU: 371.12:373.3

Pag. 62-69

Fluierar Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Actualele preocupări ale învăţământului primar sunt orientate spre flexibilizarea rolului cadrului didactic în realizarea obiectivelor educaţionale. Reconsiderarea poziţiei valorice a cadrului didactic extinde aria de cuprindere a instrumentelor de ghidare a activităţii didactice și oferă posibilități multiple de potențare a avantajelor pentru o strategie a educației adaptată la parametrii contextuali. Conotațiile operante ale îmbogățirii instrumentale variază în funcție de potențialele aptitudinale și trăsăturile personalității elevilor de vârstă școlară mică. Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învățământului primar se raportează la abilitatea de a stabili coerenţă şi interacţiune pe axa: finalităţi, obiective, mijloace, condiţii, rezultate. Statutul pedagogului de succes presupune o activitate impunătoare la nivel organizatoric, care solicită luciditatea abordării obiectivelor pedagogice orientate spre descoperirea modurilor creative de activitate, crearea contextelor motivante, expunerea elevilor la medii stimulatoare de învăţare.

The current preoccupations of the primary education are oriented towards the flexibility of the role of the teacher in the achievement of the educational objectives. The reconsideration of the value position of the teacher extends the scope of the tools to guide the teaching activity and offers multiple possibilities to enhance the advantages for an education strategy adapted to the contextual parameters. The operative connotations of instrumental enrichment vary depending on the aptitude potentials and personality traits of young school-age students. The role of the teacher in optimizing the educational process is related to the mastery of establishing coherence and interaction on the axis: finalities, objectives, means, conditions, results. The status of the successful pedagogue presupposes an imposing activity at organizational level, which requires the lucidity of approaching the pedagogical objectives oriented towards discovering the creative ways of activity, creating motivating contexts, exposing the students to learning stimulating environments.

Cuvinte-cheie
optimizare, proces educaţional, cadru didactic, învăţământ primar, elevi de vârstă şcolară mică,

optimization, educational process, teacher, primary education, young school age students