Articolul precedent |
Articolul urmator |
578 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-02 21:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.12:373.3 (1) |
Educație (14391) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026) |
SM ISO690:2012 FLUIERAR, Valentina. Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învăţământului primar. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 62-69. ISBN 978-9975-76-312-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2021 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.12:373.3 | ||||||
Pag. 62-69 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualele preocupări ale învăţământului primar sunt orientate spre flexibilizarea rolului cadrului didactic în realizarea obiectivelor educaţionale. Reconsiderarea poziţiei valorice a cadrului didactic extinde aria de cuprindere a instrumentelor de ghidare a activităţii didactice și oferă posibilități multiple de potențare a avantajelor pentru o strategie a educației adaptată la parametrii contextuali. Conotațiile operante ale îmbogățirii instrumentale variază în funcție de potențialele aptitudinale și trăsăturile personalității elevilor de vârstă școlară mică. Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învățământului primar se raportează la abilitatea de a stabili coerenţă şi interacţiune pe axa: finalităţi, obiective, mijloace, condiţii, rezultate. Statutul pedagogului de succes presupune o activitate impunătoare la nivel organizatoric, care solicită luciditatea abordării obiectivelor pedagogice orientate spre descoperirea modurilor creative de activitate, crearea contextelor motivante, expunerea elevilor la medii stimulatoare de învăţare. |
||||||
Cuvinte-cheie optimizare, proces educaţional, cadru didactic, învăţământ primar, elevi de vârstă şcolară mică, optimization, educational process, teacher, primary education, young school age students |
||||||
|