Volodymyr Zelensky: resursele și limitele popularității (studiu de caz în baza alegerilor prezidențiale din Ucraina, 2019)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
390 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 12:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
324(477) (2)
Alegeri. Plebicist. Referendum. Campanie electorală. Corupție electorală. Vicierea alegerilor. Rezultatele alegerilor (119)
SM ISO690:2012
PERU-BALAN, Aurelia. Volodymyr Zelensky: resursele și limitele popularității (studiu de caz în baza alegerilor prezidențiale din Ucraina, 2019). In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2021, nr. 2(186), pp. 19-34. ISSN 1957-2294. DOI: https://doi.org/10.53783/18572294.21.186.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 2(186) / 2021 / ISSN 1957-2294

Volodymyr Zelensky: resursele și limitele popularității (studiu de caz în baza alegerilor prezidențiale din Ucraina, 2019)

Volodymyr Zelensky: ressources et limites de la popularité (étude de cas basée sur les élections présidentielles en Ukraine, 2019)

DOI:https://doi.org/10.53783/18572294.21.186.02
CZU: 324(477)

Pag. 19-34

Peru-Balan Aurelia
 
Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice
 
 
Disponibil în IBN: 16 noiembrie 2021


Rezumat

Alegerile prezidențiale din Ucraina au oferit electoratului un nou model de conducere politică. Unii politologi s-au grăbit să-l identifi ce drept un nou președinte ales al Ucrainei, Volodymyr Zelensky, ca un lider populist model. Liderul partidului creat în contextul alegerilor prezidențiale, „Slujitorul poporului”, a câștigat peste 73% din voturi. Cu toate acestea, în ianuarie 2020, ratingul său a scăzut dramatic la peste 21%. În acest context, neam propus să analizăm retorica electorală și postelectorală, motivele epuizării popularității și încrederii în președintele Zelensky. Principalul factor nu i-a permis președintelui Zelensky să repete performanțele alegerilor prezidențiale și parlamentare din 2019, iar în alegerile locale din 2020 a fost pierderea simpatiei populare, confruntări continue cu liderii opoziției, menținerea situației tensionate din regiunea Donbas, lipsa efectele inițiativelor de luptă. În absența structurilor locale ale „Slujitorului poporului”, noul guvern carismatic nu și-a dovedit efifi cacitatea.

Ukraine’s presidential election has given the electorate a new model of political leadership. Some political scientists rushed to identify him as a newly elected president of Ukraine, Volodymyr Zelensky, as a model populist leader. ThTh e leader of the party created in the context of the presidential election, the „Servant of the People”, won over 73% of the vote. In January 2020, however, its rating dropped dramatically to over 21%. In this context, we set out to analyze the electoral and post-election rhetoric, the reasons for the depletion of popularity and trust in President Zelensky. The main factor did not allow President Zelensky to reiterate the performance of the 2019 presidential and parliamentary elections and in the 2020 local elections was the loss of popular sympathy, continued confrontations with opposition leaders, maintaining the tense situation in the Donbas region, the lack of effects of fighting initiatives. In the absence of local structures of the „Servant of the People”, the new charismatic government has not proved its effectiveness

Cuvinte-cheie
alegeri prezidențiale, efifi cacitate, Guvern, conducere politică,

presidential elections, effff ectiveness, government, political leadership