Despre bazele didacticii limbii romăne
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
237 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-20 10:12
SM ISO690:2012
BRANIŞTE, Ludmila. Despre bazele didacticii limbii romăne. In: Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare, 29 martie 2013, Chişinău. Chişinău: Tipografia Garomont-Studio; Vasiliana '98, 2013, pp. 203-210. ISBN 978-99754442-9-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare 2013
Conferința "Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare"
Chişinău, Moldova, 29 martie 2013

Despre bazele didacticii limbii romăne

On the beginnings of teaching - Romanian language and literature


Pag. 203-210

Branişte Ludmila
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2021


Rezumat

Rezultatele activitãtii umane, indiferent de domeniul în care se realizeazã se înscriu - direct sau indirect, prin asumare sau, dimpotrivã, prin detasare, pe linia unor traditii, a unor acumulãri anterioare, care, în succesiune temporalã, fundamenteazã progresul. Excursul nostru priveste statutul actual al didacticii limbii si literaturii române în câmpul universitar românesc pentru a invita cititorul, printr-un interviu cu prof. univ. dr. Mihaela Secrieru, la consideratii ulterioare asupra subiectului. Noua lucrare ce ni se propune, „Bibliografie signaleticã de didacticã a limbii si literaturii române (1757 - 2010)" îsi justificã importanta din mai multe puncte de vedere:stiintific, prin prezentarea unei sinteze de referinte bibliografice, ce abordeazã subiectul predãrii limbii si literaturii române de la primele gramatici românesti pânã în anul 2010; didactic, dorindu-se explicit o schimbare în perceptia specialistilor si a oamenilor scolii fatã de problemele importante ale didacticii limbii si literaturii române; biblioteconomic, find primul inventar de lucrãri, ce înregistreazã cronologic/tematic/alfabetic toate contributiile în domeniul didacticii limbii si literaturii române; ca un rãspuns în avans la posibilele evolutii ale disciplinei în deceniile ce urmeazã, o tezaurizare a referintelor bibliografice, o taxinomie tematicã a lucrãrilor de didacticã a limbii si literaturii române, un document pentru cadrele didactice ce doresc sã obtinã gradele didactice si o sursã de documentare în predarea limbii si literaturii române de cãtre toti specialistii scolii, ai universitãtilor. Munca la acest volum presupune o cunoastere temeinicã a problemelor limbii române si a functiilor ei instructive, educative si sociale, precum si o nedezmintitã dragoste pentru acest document expresiv al spiritualitãtii poporului român.

This interview aims to establish the current place for the didactics of Romanian in the academic environment. Professor Mihaela Secrieru gives her view in her capacity of teacher of Romanian didactics, and author of „Bibliografie signaleticã de didacticã a limbii si literaturii române (1757 - 2010)", the first and, so far, the most exhaustive review of chronological and thematic contributions to the theory of teaching Romanian language and literature.

Cuvinte-cheie
didactica limbii şi literaturii române, câmp universitar românesc, bibliografie signaleticã, perspective, dezvoltare, context european,

Romanian teaching, university teaching, bibliography, European context