Aspecte contemporane de diagnostic şi reabilitare a surdității
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
347 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 18:05
SM ISO690:2012
CHIOSA-CHIABURU, Doina, BORŞ, Ana. Aspecte contemporane de diagnostic şi reabilitare a surdității. In: Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători, 21 iunie 2015, Chișinău1. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2015, p. 138. ISBN 978-9975-3168-4-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători 2015
Conferința "-"
Chișinău1, Moldova, 21 iunie 2015

Aspecte contemporane de diagnostic şi reabilitare a surdității

Modern aspects of diagnosis and rehabilitation in children with hearing loss


Pag. 138-138

Chiosa-Chiaburu Doina, Borş Ana
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 16 iulie 2021


Rezumat

Introducere. Surditatea la copii rămîne o problemă actuală şi complexă în aspect medico-social reieşind din incidența frecventă şi repercusiunele sale asupra dezvoltării copilului. În republica Moldova la evidență în Centrul Republican de Audiologie sunt 1660 copii cu diferite forme ale surdității cu vârsta cuprinsă de la 0-18ani. Scopul lucrării. Optimizarea diagnosticului precoce al surdității la copii cu elaborarea tacticii individuale de recuperare protetică şi psiho-pedagogică. Material şi metode. Studiul include 505 copii cu surditate sensoroneurală, cu vârsta cuprinsă 1 lună pîna la 15 ani, diagnosticați în perioada 2010-2014. Examenul audiologic complex: impedansmetria, înregistrarea OEA şi PDA, înregistrarea PAETC este ales în dependență de vârstă Rezultate. Evaluarea lotului de studiu relevă că 52 (10,3%)copii aveau vârsta cuprinsă între 1lună ‒ 3ani; 245 (48,5%) copii 3-7ani; 208 (41,18%) copii au vârsta 7-15 ani. După gradul surdității cei 505 copii sunt repartizați cu surditate sensoroneurala profundă 76 copii (15,04%); forma severă 363 copii (71,8%); forma moderată 232 (45,9%) Introducere Vârsta medie de diagnostic în cazurile formelor profunde şi severă varia între 20,5 luni +/- 1,5 (p<0,001) şi 36,1+/- 1,8 (p<0,001). Protezați binoural cu aparate auditive sunt 465 copii, 28 copii sunt cu Implant cohlear, 12 copii au contraindicații pentru protezare auditivă. Concluzii. Diagnosticul precoce al surdității la copii este un deziderat în reuşita reabilitării protetice şi psiho-pedagogice a copiilor cu surditate, în acest context este necesar implimentarea în republică a Programului de screening al auzului la copii.

Introduction. Sensorineural hearing loss in children remains a current issue and overwhelmed in medico-social aspect given the frequent incidence and its repercussions on child development. In the Republic of Moldova, at the Republican Audiology Centre, these are registered 1600 children aged from 0-18 years with various forms of deafness. Objective of the study. To optimize the early diagnosis of hearing loss in children and to eleborate an individual tactics of prosthetic and psycho-pedagogical rheabilitation. Material and methods. During the period 2010-2014 there were diagnosed with bilateral sensorineural deafness 505 children, and their age raging from 1 month to 15 years. Complex audiological examinaton is chosen depending on the age of the child and includes impedansmetria, OEA and PDA recording. Results. Evaluation study group reveals that 52 (10.3%) children were aged between 1 month ‒ 3 years; 245 (48.5%) children 3 years ‒ 7 years; 208 (41.18%) children aged between 7-15 years. After the degree of deafness are assigned 505 children, with profound sensorineural deafness 76 children (15.04%); severe form 363 children (71.8%); 232 (45.9%) with moderate form. The average age of diagnosis in case of severe form of deafness vary between 20.5 months +/- 1.5 (p<0.001) and 36.1 +/1.8 (p<0.001). Conclusions. Early diagnosis of deafness in children is a goal in successful prosthetic rehabilitation and psycho-pedagogical children with deafness as necessary for implementing in the republic the program universal hearing screening in children.

Cuvinte-cheie
surditate, diagnostic, OEA, PDA, PAETC, audiometria tonală, reabilitare protetică,

hearing loss, Diagnosis, OEA, PDA, PAETC recording, behavioral audiometry, psychopedagogical rehabilitation