Rolul paremiilor în dezvoltarea competenței de comunicare în limba străină
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
292 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-30 14:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811 (3760)
Limbi (3302)
SM ISO690:2012
HERŢA, Lilia. Rolul paremiilor în dezvoltarea competenței de comunicare în limba străină. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 1, pp. 295-306. ISBN 9975-46-421-1. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.18, Partea 1, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Rolul paremiilor în dezvoltarea competenței de comunicare în limba străină

CZU: 811

Pag. 295-306

Herţa Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2021


Rezumat

In the context of multiple visions, the notion of competence is approached from different perspectives and we can certainly attribute to it three components: knowledge, skills and attitudes, in which attitude has the role of leading, directing, bringing arguments and achieving a result; while knowledge and abilities complete competence. In its turn, communication competence includes people’s abilities of communication acquired during their lives, and proposes abilities to communicate transmit, exchange opinions in different circumstances, during the process of manifestations and mutual actions with other people, applying the system of language and speech standards. In this context the paremiological language plays a vital role in the formation of the communicative competence.

În contextul mai multor viziuni, noțiunea de competență este abordată din diferite perspective și îi pot fi atribuite, cu certitudine, trei componente: cunoștințe, abilități și atitudini, dintre care atitudinea are rolul de a conduce, de a direcționa, de a aduce argumente și de a obține un rezultat. Cunoștințele și abilitățile întregesc competența, pe când competența de comunicare include capacități comunicative obținute de-a lungul vieții și solicită abilități de a comunica, de a transmite, de a schimba păreri în diferite circumstanțe, în procesul de manifestări și acțiuni reciproce cu alte persoane, aplicând sistemul de standarde de limbă și vorbire. În acest context, limbajul paremiologic joacă un rol important în formarea competenţei de comunicare.

Cuvinte-cheie
communicative competence, paremiology, phraseology, the genesis of proverbs, the difference between paremiology and phraseology.,

competenţă de comunicare, paremiologie, frazeologie, geneza proverbelor.