Rolul evaluării în proiectarea curriculară a instruirii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
496 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 14:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26 (153)
Educație (14379)
SM ISO690:2012
LAȘCU, Cristina. Rolul evaluării în proiectarea curriculară a instruirii. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 1(47), pp. 37-42. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(47) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Rolul evaluării în proiectarea curriculară a instruirii

Role of evaluation in curricular projection of instruiry

CZU: 371.26

Pag. 37-42

Lașcu Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 mai 2021


Rezumat

Eficienţa procesului de învăţământ este dependent de o proiectare pedagogică riguroasă, de alegerea şi de folosirea celor mai adecvate strategii de predare-învăţare şi de aplicarea unui sistem de evaluare corect. În acest articol prezint epistemele evaluării, demonstrând că aceasta constituie un moment esenţial în demersul didactic, fiind un factor important în buna funcţionare a procesului de învăţământ. Evaluarea este necesară la începutul activității didactice, pe parcursul acesteia, dar și la sfârşit, întrucât ea permite identificarea dificultăților întâmpinate de elevi în învățare și determinarea nivelului de pregătire al elevilor la disciplina predată, în comparaţie cu așteptările profesorului şi cu cerinţele curriculumului.

The efficiency of the educational process is dependent on rigorous pedagogical design, the choice and use of the most appropriate teaching-learning strategies and the application of a correct evaluation system. In this article we presented the epistem of the evaluation, demonstrating that this represents an essential moment in the teaching process, being an important factor in the proper functioning of the educational process. Evaluation is necessary at the beginning of the teaching activity, during it, but also at the end, as it allows to identify the difficulties encountered by the students in learning and to determine the level of preparation of the pupils in the discipline taught, compared to the expectations of the teacher and the requirements of the curriculum.

Cuvinte-cheie
evaluare, funcţiile evaluării, etape ale evaluării, forme de evaluare, metode de evaluare,

evaluation, evaluationfunctions, evaluation stages, evaluation forms, evaluation methods