Strategii şi tehnici de cercetare a imaginii autorităţilor publice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
310 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 17:40
SM ISO690:2012
SAPTEFRAT, Victoria. Strategii şi tehnici de cercetare a imaginii autorităţilor publice. In: Contribuția tinerilor cercetători la dezvoltarea administrației publice, 24 februarie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2017, Ediția 3, pp. 157-162.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Contribuția tinerilor cercetători la dezvoltarea administrației publice
Ediția 3, 2017
Conferința "Contribuția tinerilor cercetători la dezvoltarea administrației publice"
Chişinău, Moldova, 24 februarie 2017

Strategii şi tehnici de cercetare a imaginii autorităţilor publice


Pag. 157-162

Saptefrat Victoria
 
Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 30 mai 2021


Rezumat

This article argues the idea that public image is a reflection of the reputation, of the personality or identity of a public institution. In this context public authorities image is based largely on how it manifests defining elements, these being: goal, objectives, structure, staff and institutional culture. The image of a public institution is considered to be the object of heritage, it is managed and administered like any other object heritage. Imaging process of public authorities is a long process and is in constant evolution. Any public institution who wants to project a positive image must take into account both external audiences and internal audiences. Any negligence may cost quite expensive, especially if the situation cannot be handled quickly and appropriately.