Stresul în activitatea profesională a personalului din autorităţile publice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
321 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 19:12
SM ISO690:2012
CASIANOVICI, Dorina. Stresul în activitatea profesională a personalului din autorităţile publice. In: Contribuția tinerilor cercetători la dezvoltarea administrației publice, 24 februarie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2017, Ediția 3, pp. 163-168.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Contribuția tinerilor cercetători la dezvoltarea administrației publice
Ediția 3, 2017
Conferința "Contribuția tinerilor cercetători la dezvoltarea administrației publice"
Chişinău, Moldova, 24 februarie 2017

Stresul în activitatea profesională a personalului din autorităţile publice


Pag. 163-168

Casianovici Dorina
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 mai 2021


Rezumat

Working in public administration appears to be associated with high levels of stress. Workplace stress is caused by factors at the organizational, management and individual levels. It can have a negative impact on the health, performance and behaviour of public servants. The main stress factor in public administration is the low level of remuneration. Other work-related stress factors included high workload, too many and diversified tasks, time pressure and low levels of autonomy. For this reason, workplace stress needs to be managed effectively. Stress management is all about taking charge: of your lifestyle, thoughts, emotions, and the way you deal with problems.