Utilizarea noilor tehnologii în educaţie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
466 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 18:49
SM ISO690:2012
SCUTELNIC , Oxana. Utilizarea noilor tehnologii în educaţie. In: International Conference of Young Researchers , 6-7 noiembrie 2008, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2008, Ediția 6, p. 199. ISBN 978-9975-70-769-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 6, 2008
Conferința "International Conference of Young Researchers "
Chişinău, Moldova, 6-7 noiembrie 2008

Utilizarea noilor tehnologii în educaţie


Pag. 199-199

Scutelnic Oxana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Utilizarea soluţiei de e-learning în procesul de instruire contribuie la optimizarea procesului didactic, la stimularea competenţelor studenţilor de a căuta şi înţelege soluţii, de a munci în echipă. Prin intermediul soluţiei de eLearning, profesorii au posibilitatea de a personaliza şi crea noi metode, optime şi attractive, pentru studenţi. Proiectul dat urmăreşte să extindă accesul studenţilor şi al profesorilor la un sistem educaţional modern şi eficient. Se propun, obiective privind noi tehnologii de e-learning şi software educaţional, promovarea şi implementarea ideilor moderne în educaţie şi cercetare în conformitate cu programele europene: procesul Bologna. Sistemul e-learning, stimulează noile concepte, contribuind ca învăţarea, ca activitate, să se desfăşoare în funcţie de necesităţile şi posibilităţilecelui dornic de cunoaştere, fără restricţii sau impuneri de date, ore, coprezenţă. Dotarea universităţilor cu platforma de e-learning şi conţinut didactic în format electronic reprezintă un pas important în eficientizarea procesului de predare- învăţare- evaluare. Mai mult decît resursele educaţionale interactive propriu-zise, utilizarea acestora în mod susţinut în cadrul orelor de curs parallel cu metodele tradiţionale conduce la rezultate benefice pentru studenţi şi profesori. Concentrându-se pe student, proiectul de introducere a soluţiei de e-learning în sistemul de învăţământ universitar are efecte importante pe termen lung, oferind atît profesorilor, cît şi studenţilor oportunităţi reale de colaborare, utilizînd cele mai noi resurse educaţionale Un element important în domeniul e-learning îl reprezintă modalitatea de proiectare a unui program de acest tip, care să fie axat pe învăţare şi pe performanţe educaţionale. Proiectul dat urmăreşte să extindă accesul studenţilor şi al profesorilor la un sistem educaţional modern şi efficient, promovează un proces didactic orientat pe student, în care profesorii devin îndrumatori ai acestora, fără a se limita la transmiterea informaţiilor şi evaluarea cantitativă a informaţiilor dobîndite de studenţi. E-learningul cuprinde atât componenta tehnică-operaţională, cât şi cea metodologică, conceptuală. Altfel spus, instruirea electronică nu este altceva decât instruire cu extensie a intrumentarului de lucru.

Cuvinte-cheie
capital uman, educaţie, optimizarea procesului didactic, Software educațional