Metodologia didactică de formare şi dezvoltare a aptitudinilor creative la studenţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
356 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 11:46
SM ISO690:2012
ROTARI, Elena, TCACI, Mariana. Metodologia didactică de formare şi dezvoltare a aptitudinilor creative la studenţii. In: International Conference of Young Researchers , 11 noiembrie 2011, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2011, Ediția 9, p. 110. ISBN 978-9975-4224-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 9, 2011
Conferința "International Conference of Young Researchers "
Chişinău, Moldova, 11 noiembrie 2011

Metodologia didactică de formare şi dezvoltare a aptitudinilor creative la studenţii


Pag. 110-110

Rotari Elena1, Tcaci Mariana2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 21 mai 2021


Rezumat

Definirea conceptului de metodologie didactică presupune raportarea la activitatea pedagogică de formaredezvoltare permanentă a studentului aflat în strînsă interdependenţă cu toate elementele componente ale procesului de învăţămînt ce se realizează în universitate, privite ca ansamblul structural luat în deplina lui unitate. Așadar, metodologia didactică reperzintă sistemul metodelor şi procedeelor didactice studiate din punct de vedere teoretic şi practic (definire, natură, statut, funcţii, clasificare), precum şi a principiilor, orientării şi cerinţelor de valorificare a acestora, pe baza unei concepţii unitare şi coerente despre actul predării, învăţării şi evaluării. Determinarea metodelor didactice pentru dezvoltarea creaţiei la studenţi s-a început cu evidenţierea funcţiilor acestor metode. În cercetarea dată funcţiile pedagogice ale metodelor didactice vizează inderdependenţa predării învăţării - evaluării care asigură unitatea informativ - formativă, activitatea de instruire a creaţiei tehnice, tehnologice şi pedagogice; reflectă corespondenţele curriculare necesare şi perfectabile permanent între obiectivele pedagogice-conţinuturi şi metodologia activităţii de predare - învăţare – evaluare [1-4]. Specialiştii în metodologia didactică acreditează teza că metodele deţin mai multe funcţii specifice [1-4]. În lista funcţiilor metodelor didactice am inclus: a) funcţia normativă; b) funcţia cognitivă; c) funcţia formativă; d) funcţia operaţională; e) motivatoare; f) funcţia evaluatoare; i) funcţia educativă ş.a. Activitatea de perdare-învăţare-evaluare la cursurile opţionale de creativitate beneficiază practic de numeroase metode didactice care au fost supuse clasificării. Analiza invenţiilor, a bazelor psihognoseologice ale sintezei creative în creaţie, a obstacolelor de bază din faţa creaţiei, a bazelor psihopedagogice, psihosocioculturale, precum şi a bazelor logice şi matematice ale invenţiei, a permis elaborarea unor demersuri, proceduri, tehnici şi metode de creaţie, constituite ca mijloace de eficientizare a proceselor creative în tehnică şi tehnologie (Tabelul 1) [4].Tabelul.1 Mijloace de eficientizare a proceselor creative în tehnică şi tehnologie (demersuri, proceduri, tehnici şi metode de creaţie tehnică)Tabel

Cuvinte-cheie
metode, metodologie, aptitudini creative, studenţi