Studiul evoluţiei construcţiei produselor de îmbrăcăminte pentru femei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
315 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-15 15:57
SM ISO690:2012
BÎRCĂ, Veronica, BALAN, Stela. Studiul evoluţiei construcţiei produselor de îmbrăcăminte pentru femei. In: International Conference of Young Researchers , 11 noiembrie 2011, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2011, Ediția 9, p. 70. ISBN 978-9975-4224-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 9, 2011
Conferința "International Conference of Young Researchers "
Chişinău, Moldova, 11 noiembrie 2011

Studiul evoluţiei construcţiei produselor de îmbrăcăminte pentru femei


Pag. 70-70

Bîrcă Veronica, Balan Stela
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 19 mai 2021


Rezumat

Actualmente îmbrăcămintea are menirea de a exprima personalitatea purtătorului, a-i accentua unele trăsături, estompându-le pe altele; cu ajutorul vestimentaţiei silueta umană se poate recompune la nesfârşit, creându-şi astfel noi şi noi posibilităţi de a se impune ca sursă de spectacol; produsele vestimentare evidenţiază, prin întreaga lor complexitate, mediul social la care aparține individul. Studiind forma exterioară şi construcţia produselor de îmbrăcăminte încă din Grecia Antică până în secolul XX s-a ţinut cont de tipul produsului vestimentar. Construcţia costumului istoric caracteriza aspectul exterior şi forma spaţială a îmbrăcămintei, caracterul divizării acesteia în părţi componente, configuraţia şi dimensiunile acestora, metodele de asamblare a acestor părţi într-un tot întreg, luând în considerare rangul şi clasa socială a purtătorului. Odată cu trecerea timpului, îmbrăcămintea a adăugat rolului ei protector şi pe acela estetic, tradus prin dorinţa oamenilor de a se împodobi, de a-şi decora corpul, de a se diferenţia faţă de semenii săi. Primele forme ale îmbrăcămintei s-au caracterizat prin folosirea nemijlocită a materialelor găsite în natură, fixate pe corp în modul cel mai simplu. Formele îmbrăcămintei uzuale s-au dezvoltat odată cu apariţia şi perfecţionarea tehnicilor de împletit, cusut şi ţesut. Încă din Grecia Antică formele de bază iniţiale ale produselor vestimentare pentru femei au fost: dreptunghiul triunghiul sau ovalul, completându-se ulterior cu elemente decorativ-funcționale precum: gulere, cordoane, acoperământe pentru cap, glugi, etc. Vestimentaţia a devenit un domeniu de creaţie în care s-a dezvoltat mult diferenţierea prin formă, culoare, decor şi material. Analizând construcţia îmbrăcămintei istorice s-a determinat că siluetele şi formele produselor vestimentare încă din perioada Greciei Antice prezentau repere cu contur geometric. Treptat pe parcursul anilor, s-au format tipuri specifice de produse de îmbrăcăminte pentru femei folosind elemente şi forme din trecut. Îmbrăcămintea croită pentru femei în perioada actuală este adaptată formei și dimensiunilor corpului uman, generând diverse forme şi croieli. În prezent proiectarea şi realizarea produselor de îmbrăcăminte se află sub incidenţa a numeroşi factori: vârsta diferitelor segmente de utilizatori, anotimpul sau sezonul, stilul sau genul preferat. Există o adevărată industrie a modei, care crează produse vestimentare cu forme și construcții adecvate pentru diverse grupe de purtători începând cu celei mai fragede vârste şi până la cele specifice vârstei înaintate.

Cuvinte-cheie
evoluţia îmbrăcămintei, construcţia îmbrăcămintei, vestimentaţia contemporană