Imperative ale educației pentru dezvoltare emoțională
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
428 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 15:53
SM ISO690:2012
BANCIU, Dorina. Imperative ale educației pentru dezvoltare emoțională. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 83-88. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Imperative ale educației pentru dezvoltare emoțională


Pag. 83-88

Banciu Dorina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2021


Rezumat

The article presents a system of ideas and scientific arguments regarding the importance of affective development for the efficiency of the socialization process of pre-school children in pre-school educational institutions, which prove the need to insist on capitalizing communicative opportunities with preschoolers, at the design level of pre-school education, for the development of socio-affective competencies.

Cuvinte-cheie
affective development, socialization, socio-affective competencies