Articolul precedent |
Articolul urmator |
428 48 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-27 15:53 |
SM ISO690:2012 BANCIU, Dorina. Imperative ale educației pentru dezvoltare emoțională. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 83-88. ISBN 978-9975-3276-1-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediţia 4, 2018 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" 4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 83-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article presents a system of ideas and scientific arguments regarding the importance of affective development for the efficiency of the socialization process of pre-school children in pre-school educational institutions, which prove the need to insist on capitalizing communicative opportunities with preschoolers, at the design level of pre-school education, for the development of socio-affective competencies. |
||||||
Cuvinte-cheie affective development, socialization, socio-affective competencies |
||||||
|