Învăţarea sistemică a teoriilor fizice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
359 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 12:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091:53 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Fizică (1735)
SM ISO690:2012
DONICI, Vladimir. Învăţarea sistemică a teoriilor fizice. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 54-57. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470

Învăţarea sistemică a teoriilor fizice

Systemic learning of physical theories

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.07
CZU: 373.091:53

Pag. 54-57

Donici Vladimir
 
Colegiul Tehnologic din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2021


Rezumat

Dinamica dezvoltării ştiinţei şi acumularea unui volum enorm de informaţie impune corecţii în didactica fizicii, din perspectiva optimizării procesului de învăţare şi eficientizare a însuşirii conţinuturilor de către discipoli. În acest articol se propune metoda de învăţare sistemică a teoriilor fizice, care utilizează ideea algoritmizării învăţării, crearea modelelor mintale, care să permită dobândirea achiziţiilor teoretice cu un consum minim de efort din partea elevilor şi profesorilor. Întru susţinerea acestei poziţii, se prezintă un model de studiere şi sistematizare a termodinamicii, utilizând criterii din cadrul planului generalizat de studiere a teoriilor fizice, promovat de specialiştii în domeniu.

The dynamics of science development and the accumulation of an enormous amount of information impose upon corrections in physics didactics, from the perspective of optimization of the teaching and learning process and the improvement of the content assimilation by the pupils. In this article is proposed the method of systemic learning of physics theories, which uses the idea of learning algorithmization, creation of mental models, which would allow for the realization of the theory acquisition with a minimal effort consumption by both pupils and teachers. In support of this position, it is presented a model of study and systematization of thermodynamics, with the use of certain criteria from the general plan of physics theory study, promoted by experts in this field.

Cuvinte-cheie
teorii fizice, plan generalizat, modele mentale, baza de orientare a acţiunii, criterii de caracterizare a teoriei, produse ale cercetărilor ştiinţifice şi elaborărilor tehnice, învățare sistemică, modele de învățare, algoritmizarea învățării,

physical theories, generalized plan, mental model, basis of operative direction, criteria of theory characterization, products of scientific research and technical elaborations, systemic learning, learning models, algorithmizing of learning