Importanța utilizării unor tehnologii informaționale și comunicaționale în lecțiile de biologie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
277 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 22:44
SM ISO690:2012
NICORICI, Maria. Importanța utilizării unor tehnologii informaționale și comunicaționale în lecțiile de biologie. In: Inovații prin intermediul TIC în învățămăntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova, 19 decembrie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipogr. "Centrografic", 2015, pp. 73-80. ISBN 978-9975-88-001-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovații prin intermediul TIC în învățămăntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova 2015
Conferința "Inovații prin intermediul TIC în învățămîntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova"
Cahul, Moldova, 19 decembrie 2014

Importanța utilizării unor tehnologii informaționale și comunicaționale în lecțiile de biologie


Pag. 73-80

Nicorici Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2021


Rezumat

Biology is a specific science, interesting, important, and it should be studied with pleasure and interest. Simultaneously, biology can be considered as a conglomeration of science, which requires effort, perseverance, education from pupils to achieve certain aspiration and this is why the biology should be presented in a interesting manner. The bellow article give as some new ideas on how should be teaching the biology using the ICT. The computer has become a prime necessity in the life of the teacher and the student. At the moment is felt, more than ever, how needful is learning through ICT, which allows us a centred learning of pupil/student based on interactive learning. Using computers in the educational process facilitates the didactic and educational ideals. In this article is discussed how the implementation of information and communication technologies are influenced the methods of teaching biology. It is exposed the methods for self-study which require the using of information and communication technologies. Using ICT designed and implemented classes become more and more popular, the teachers and students become more creative and sensible for changes. Simultaneously student / pupil acquires self-contained information which makes them more conscious and competent in achieving knowledge.