Portofoliul, modalitate alternativă de evaluare a activității elevului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
385 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 09:03
SM ISO690:2012
CAZACU, Emanoil Remus. Portofoliul, modalitate alternativă de evaluare a activității elevului. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 71-75. ISBN 978-9975-88-011-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2016
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2016

Portofoliul, modalitate alternativă de evaluare a activității elevului


Pag. 71-75

Cazacu Emanoil Remus
 
Colegiul Tehnic de Comunicații ,,Nicolae Vasilescu-Karpen” Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 31 martie 2021


Rezumat

Didactics defines the portfolio as a complex assessment instrument that is constituted in the “fresco” of its activity, the mirror of its efforts that can reflect the interest, the ambitions, the psycho-affective and the comprehensive-cognitive level that favour the appropriate and complete development of the student from the perspective of an optimum economic and social integration. Although there is no unique “recipe” to structure it, it is absolutely necessary for the team studentteacher to establish from the very beginning very clear assessment criteria that would increase the motivation for learning. From this perspective, the planning and assessment of the portfolio represent a very important aspect to support students in the formation of their metacognitive and self-assessment skills.