Dezvoltarea creativităţii pedagogice la studenţi în procesul predării psihologiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
291 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-02 17:31
SM ISO690:2012
LUCHIAN, Teodosia. Dezvoltarea creativităţii pedagogice la studenţi în procesul predării psihologiei. In: Conferinţa ştiinţifică de totalizare a activităţii de cercetare a cadrelor didactice, 3-4 mai 2012, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic" SRL, 2012, Volumul I, pp. 246-258. ISBN 978-9975-914-76-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferinţa ştiinţifică de totalizare a activităţii de cercetare a cadrelor didactice
Volumul I, 2012
Conferința "Conferinţa ştiinţifică de totalizare a activităţii de cercetare a cadrelor didactice"
Cahul, Moldova, 3-4 mai 2012

Dezvoltarea creativităţii pedagogice la studenţi în procesul predării psihologiei


Pag. 246-258

Luchian Teodosia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2021


Rezumat

Detection and dynamic creativity of young generation is a necesity of education in the contemporary stage. Creative potential of students will be developed if teachers will organize the pedagogic process with creative character. Psychopedagogical activity, is an alloy of science and art which always requires creativity. Pedagogical creativity has its own specific, because its content is education (creation) of human being, which is unrepeatable. This important attitude of the teacher can be developed at psychology by familiarizing students with the most important methods and techniques of solving various pedagogical situations by creating samples of creativity, which later are applied in the sample teaching lessons at pedagogical practice.