Articolul precedent |
Articolul urmator |
608 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-12 02:54 |
SM ISO690:2012 BEȚIVU, Aurelia, COJOCARU-BOROZAN, Maia. Evoluția discursului filosofic și problematica constituirii filosofiei educației. In: Orientări actuale în cercetarea doctorală, Ed. 7, 7 decembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Tipografia "Indigou Color", 2017, Ediţia 7, p. 14. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Orientări actuale în cercetarea doctorală Ediţia 7, 2017 |
||||||
Colocviul "Orientări actuale în cercetarea doctorală" 7, Bălți, Moldova, 7 decembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 14-14 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studierea sistematică a gândirii filosofice a constituit punctul de plecare în conturarea necesității, trebuinței de filosofie în educație și publicarea unor lucrări de referință în domeniu, simultan cu introducerea disciplinei respective ca obiect de studiu în învățământul universitar. Presupozițiile filosofice sunt standarde de exigență a educației, sub raport cognitiv și argumentativ, care vizează întemeerea informațiilor și cunoștințelor din domeniul pedagogiei. Interpretările complexe ale fenomenului educațional indică caracterul plurideterminat al educației care nu poate fi izolat de contextul social și istoric al existenței umane. Trebuința de explicare și de înțelegere a fenomenului educativ, sub diversele lui manifestări, apare ca preocupare a filosofiei educației. |
||||||
|