Rezilienţă climatică – factor determinant al dezvoltării durabile
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
647 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 13:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:551.583 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Meteorologie (478)
SM ISO690:2012
DAMIAN-TIMOŞENCO, Gabriela. Rezilienţă climatică – factor determinant al dezvoltării durabile. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 1(125), pp. 12-15. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4560565
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(125) / 2021 / ISSN 1810-6455

Rezilienţă climatică – factor determinant al dezvoltării durabile

Climate Resilience – a Determinant of Sustainable Development

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4560565
CZU: 37.015:551.583

Pag. 12-15

Damian-Timoşenco Gabriela
 
Institutul de Formare a Capacităților Profesionale
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2021


Rezumat

Acest articol este dedicat rezilienţei climatice în contextul provocărilor vremurilor noastre la nivel individual, comunitar şi societal, reliefând rolul acestei competenţe în problematica dezvoltării durabile. Competenţa de rezilienţă climatică face parte din registrul competenţelor pentru viaţă şi îmbină perspectiva socială (de menţinere a bunăstării mediului prin conservarea biodiversităţii, consumul raţional, conservarea şi regenerarea resurselor) cu perspectiva personală (de menţinere a bunăstării individului, prin sporirea rezilienţei, optimismului şi creşterea calităţii vieţii). Competenţa de rezilienţă climatică trebuie să devină una din finalităţile educaţiei pentru sustenabilitate.

This article is dedicated to climate resilience in the context of modern day challenges at individual, community, and societal level, and highlights the role of this competence in the issue of sustainable development. Climate resilience competence is part of the register of life competences, combining the social perspective (maintaining the wellbeing of the environment through the preservation of biodiversity, rational consumption, conservation, and regeneration of resources) with the personal one (maintaining the individual’s wellbeing by increasing resilience, optimism and boosting the quality of life). Climate resilience should become one of the learning outcomes of the education for sustainability.

Cuvinte-cheie
competenţe pentru viaţă, schimbări climatice, reziliență, dezvoltare durabilă, competenţă de rezilienţă climatică,

life competences, climate change, resilience, sustainable development, climate resilience competence