Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5.016.026.6:811.512.165 (3) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143) |
Limbi ural-altaice, japoneza, coreeana, ainu, paleo-siberiana, eschimo-aleuta, dravidiene. Limbi sino-tibetane (Limba finlandeză, Limba estoniană, Limba maghiară) (146) |
![]() КОЧАНЖИ, Надежда. Концептуальные основы обучения диалогической речи на гагаузском языке учащихся гимназического звена. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , 12 februarie 2021, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2021, Vol.2, pp. 82-87. ISBN 978-9975-3496-3-5; 978-9975-3496-1-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţă, educaţie, cultură Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură" Comrat, Moldova, 12 februarie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.5.016.026.6:811.512.165 | ||||||
Pag. 82-87 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The article formulates the basic principles and approaches to teaching dialogical speech in the Gagauz language. The basic concepts are noted: social and communicative orientation of education. The expedient content of teaching at different age stages is indicated and the stages of teaching dialogue, depending on the class, are marked. The author reveals in detail the algorithm of actions at each stage of training. |
||||||
Cuvinte-cheie concept, teaching content, teaching principles, dialogical speech, speech action, communicative orientation, social behavior |
||||||
|