Articolul precedent |
Articolul urmator |
401 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-23 17:51 |
SM ISO690:2012 CUCU, Camelia-Daniela, POPOVICI, Doru-Vlad. Aspecte ale integrării sociale ale persoanelor cu accident vascular cerebral. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 108-114. ISBN 978-9975-46-480-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020 | ||||||
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 108-114 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Persoanele care suferă la un moment dat un accident vascular cerebral (AVC) pot să aibă ulterior o serie de afectări (prezintă transformări consecutive acestuia cu caracter defavorabil evoluției ulterioare, amprentate, în absența intervenției ameliorative adaptate, de afectări de ordin anatomic, funcțional și social, caracterizate prin rezistență, demobilizare, lipsa încrederii, slabă raportare la diagnostic și schițele de tratament, aspirații diminuate etc.). Astfel, pe plan fizic, un AVC poate să producă serioase probleme de ordin neurologic, cum ar fi cele de motricitate, de vorbire sau de deglutiție. Pe de altă parte, în plan psihic-psihofuncțional, socio-afectiv și adaptativ, se produc o multitudine de modificări cauzate de afectarea directă a creierului în urma distrucției de neuroni, cât și de inabilitatea persoanei de a simți, de a gândi, așa cum o făcea înainte de AVC, pe fondul deteriorării capacității de relaționare, a independenței, a capacității de muncă, a veniturilor, a mobilității. |
||||||
|