Articolul precedent |
Articolul urmator |
350 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-24 23:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:821.161.2(477) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Literatură slavă (slavonă) de Est (Literatură rusă, Literatură ucraineană, Literatură bielorusă) (367) |
SM ISO690:2012 ДЕРКАЧ, Ірина. Педагогічний діалог як засіб реализації прогрессивных ідей народної педагогіки на уроках дисциплін українськознавчого циклу. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 460-466. ISBN 978-9975-3452-6-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic Ediţia 2, 2020 |
||||||
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic" 2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:821.161.2(477) | ||||||
Pag. 460-466 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In her article, the author has considered the history of folk pedagogy’s consolidation and development as fundamentals of pedagogical science, has revealed the importance of educational aspect of the Ukrainian poets and writers’ best literary works which are studied under the school curriculum, has highlighted the role of pedagogical dialogue as a universal means of training and education. The author has come to the conclusion of the need to use the educational experience of the people in pedagogical science and society life. |
||||||
Cuvinte-cheie Ukrainian folk pedagogy, pedagogy, Ukrainian literature, education and upbringing, pedagogical dialogue |
||||||
|