Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-18 15:24 |
![]() ŢĂRNĂ, Ecaterina. Distincția dintre persuasiune și manipulare – dimensiune importantă în educația nonconflictuală. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.2, pp. 164-174. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-376-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 20, Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 164-174 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
It seems obvious to communicate, persuading someone to do something, but during the interaction it is more and more difficult to manage conflict situations, listening to someone without passing judgments, persuading them to express their emotions and share their feelings. In particular, communicating necessarily involves intervening in order to change the state of affairs for the other (even if it's just his information) and to act on others (that is, on his system of representations). The concepts of persuasion, manipulation and conflict have been studied over time from various perspectives, which has led to a significant development and will be referred to in this article. |
||||||
|