Articolul precedent |
Articolul urmator |
387 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-25 00:00 |
SM ISO690:2012 DONOAGĂ, Diana. Textul literar și potențialul său intercultural la ora de limbă străină. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.1, pp. 335-340. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-375-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 20, Vol.1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 335-340 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
FLE classroom teaching, making by texts in general and literary texts in particular seems to be a fluctuating field in which the learner is often leads to mobilize cognitive resources to open up new cultural, representational and identity boundaries. A new symbolic dimension in interaction with Other is required, involving a new identity reconfiguration. This article attempts to study the reasons preventing the management of the intercultural dimension in the use of the literary text and how to remedy them. |
||||||
|