Évaluation dans le contexte de la pedagogie de l’erreur
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
504 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-24 16:37
SM ISO690:2012
BULAT-GUZUN, Ana. Évaluation dans le contexte de la pedagogie de l’erreur. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.1, pp. 321-334. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-375-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 20, Vol.1, 2018
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018

Évaluation dans le contexte de la pedagogie de l’erreur


Pag. 321-334

Bulat-Guzun Ana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2021


Rezumat

Learning is the activity of people without experience, this is why it’s normal for a scholar to make errors during the formation. 322 Pedagogically, error is an answer or a behavior which doesn’t correspond to what is expected of the learner. If traditionally the concept of error was related to that of mistake, which has negative connotations, then the modern pedagogy instructs that students’ errors should be taken into account. The error is no longer a manifestation of ignorance which would be advisable to indulge or correct right away, but it is an inadequate knowledge upon which the right knowledge will be built.