Eficientizarea procesului de predare-învăţarea a istoriei românilor şi universală prin intermediul operelor literare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
514 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-04 11:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:94+821.135.1.09 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Istoria generală (525)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
DOBZEU, Maia, TIGANU, Tatiana. Eficientizarea procesului de predare-învăţarea a istoriei românilor şi universală prin intermediul operelor literare. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 426-437. ISBN 978-9975-3452-6-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic
Ediţia 2, 2020
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic"
2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020

Eficientizarea procesului de predare-învăţarea a istoriei românilor şi universală prin intermediul operelor literare

CZU: 37.02:94+821.135.1.09

Pag. 426-437

Dobzeu Maia, Tiganu Tatiana
 
Instituția Publică Liceul Teoretic "Alexandru Ioan Cuza", Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2021


Rezumat

The tendency of learning by discovery, of active learning, the orientation towards the formation of critical thinking skills is emphasized more and more in the last period. The achievement of these objectives in the field of discipline The history of Romanians and Universal is accompanied by the examination of a wide range of information made available to teachers and students from historical sources. In this variety of sources, literary works plays a special role. Although, the literary works do not fully reflect the historical reality, they have a special role in teaching history by the fact that: incorporate the features of a historical period; artistically characterize certain historical processes and phenomena; describe historical personalities and events in which they were involved; stimulate the student's imagination; diversify the teaching and learning of History; ensure the interdisciplinarity between history and literature. Therefore, in approaching literary works of historical character, the teacher can use at the history lessons a number of works that will make his teaching more interesting, more motivating.

Cuvinte-cheie
literary works, efficiency, history lesson, learning tasks