Unele particularităţi în evoluţia valorilor politice, educaţionale şi juridice în Grecia antică şi în perioada contemporană (Studiu comparatist în baza surselor filosofice şi literare).
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
542 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-06 12:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01+13+94(38) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Filosofia spiritului. Metafizica vieții spirituale (171)
Istoria generală (3880)
SM ISO690:2012
CUŞCĂ, Valentin. Unele particularităţi în evoluţia valorilor politice, educaţionale şi juridice în Grecia antică şi în perioada contemporană (Studiu comparatist în baza surselor filosofice şi literare).. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 96-105. ISBN 978-9975-3452-6-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic
Ediţia 2, 2020
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic"
2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020

Unele particularităţi în evoluţia valorilor politice, educaţionale şi juridice în Grecia antică şi în perioada contemporană (Studiu comparatist în baza surselor filosofice şi literare).

CZU: 37.01+13+94(38)

Pag. 96-105

Cuşcă Valentin
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2021


Rezumat

The author analyzes in a comparative context the evolution of political, educational and legal values in Greek antiquity and in the contemporary world. The similarities and differences in the historical context of these values are highlighted. The contradictory character in the evolution of given values is examined, in fact that positive values (democracy, freedom, justice, truth, morality, faith, etc.) coexist with their antipodes (tyranny, slavery, inequity, falsehood, amorality, arrogance). This creates multiple confusions and difficulties in the sphere of social life. In conclusion - the contradictory evolution of the nominalized values represents a dialectical relationship between perennial (truth, beauty, good) and what is variable depending on the era (behavior, political structures, aesthetic tastes, educational methodologies, etc.).

Cuvinte-cheie
political values, educational values, educational ideal, social structure, non-value